مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس گفت: با پایان یافتن عملیات اطفای حریق و خنک سازی محدوده‌های مشتعل درون لنج، مطالعات کارشناسی تیم بررسی سوانح دریایی هرمزگان هم اکنون آغاز شده وعلت اصلی بروز آتش سوزی نیز توسط تیم اعزامی از بندرعباس دردست بررسی است.
حمیدرضا محمد حسینی روز دوشنبه در تشریح جزییات این حادثه افزود: بلافاصله پس از اعلام آتش سوزی، ۲ شناور ناجی ۱۵ و ۱۶ از بندرشهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم و یک فروند قایق آرآی بی از بندرعباس به محل حادثه در جزیره هرمز اعزام شد.
وی بیان داشت: با ابتکار عمل تیم مدیریت بحران حادثه و به منظور جلوگیری از احتمال سرایت آتش به سایر شناورهای پهلوگرفته در بندرگاه، لنج مضطر از اسکله جداسازی و به گوشه ای امن در ضلع غربی حوضچه، انتقال یافت.
مدیر بنادر ودریانوردی شهید باهنر بندرعباس اظهارداشت: پس از چهار ساعت تلاش تیم‌های دریایی و بندری، عملیات شبانه مهار آتش در این لنج فایبرگلاس با موفقیت به پایان رسید.
محمد حسینی یادآورشد: در زمان حادثه هیچ خدمه ای روی شناور نبوده و لنج نیز هیچ محموله باری در انبارهای خود نداشته است.
حوالی ساعت ۲۰ شامگاه یکشنبه ۲۸مهرماه، به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک فروند لنج باری پهلوگرفته در بندرگاه هرمز، مدیر بندر، کارکنان برج کنترل و شاهدان عینی این حادثه به سرعت در تماس با سامانه ۱۵۵۰، از مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان درخواست کمک کردند.
همچنین پس از اعلام اضطرار، معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان، مدیر بندر شهید باهنر و سایر مدیران و کارشناسان ایمنی بنادر مرکز استان برای مدیریت بحران حادثه در محل حضور یافتند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.