مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان گفت: ساخت این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در مجموعه ۳۵۰ هکتاری بلوار پیامبر اعظم(ص) بندرعباس به این اداره کل واگذار شد.
نوید احمدی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: مجموعه شهرمدرسه دارای فضاهای آموزشی و خدماتی است که فضاهای آموزشی آن در مقطع متوسطه اول، دوم و ابتدایی ویژه دانش آموز دختر و پسر است.
وی بیان داشت: طراحی فضاهای آموزشی این مدرسه براساس فناوری‌های نوین انجام شده و در آن سایبان‌های پنجره، کلاس‌های طراحی شده متناسب با درس‌های مختلف و پشت‌بام‌های سبز در نظرگرفته شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهارداشت: فضاهای خدماتی این مجتمع آموزشی نیز شامل مسجد، کتابخانه مرکزی، رستوران، استخر، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سالن روباتیک، آمفی تئاتر و بازارچه محلی است.
وی یادآورشد: این فضای هوشمند توسعه یافته‌تر از مجتمع‌های آموزشی کنونی است که با برخورداری از آخرین تکنولوژی به صورت نمونه در استان هرمزگان اجرا می‌شود.
این مسوول ادامه داد: اصلی‌ترین ایده‌های به کار رفته در طراحی شهرمدرسه ، توجه به استانداردهای آموزشی متناسب با معماری بومی منطقه و رعایت شاخص‌های مدرسه‌های سبز است .

استاندار هرمزگان نیز در خصوص این مجتمع آموزشی گفت: این طرح بزرگ با معماری بومی به مساحت ۲۰ هکتار توسط نوسازی مدارس استان و با کمک بخش خصوصی احداث می‌شود.
فریدون همتی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح احداث مجتمع بزرگ آموزشی(شهر مدرسه) به یکی از کارهای ماندگار در استان هرمزگان تبدیل خواهد شد.
۷۱۹۵/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.