مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری روز چهارشنبه در دومین نشست تخصصی«چگونه بنویسیم۲» در حوزه هنری هرمزگان اظهارداشت: تاثیر رویدادهایی از تاریخ مثل دفاع مقدس که برای ما بسیار مهم و ارزشمند است قطع‌شدنی نیست و باید به نسل‌های آینده برسد.

محمد قاسمی‌پور ادامه داد: این رویدادها باید به دقت مورد مطالعه و مشاهده قرار بگیرد و نتیجه زیستی تجربی مفید آن برای آیندگان ثبت، ضبط و نگه‌داری شود.

به گفته وی، تا نفهمیم کی هستیم و پیشینیان ما چه کسانی بوده اند نمی‌توان در حوزه ادبیات پایداری به خصوص در حوزه دفاع مقدس کار فاخر و ارزشمندی تولید کرد؛ بنابراین با مطالعه دقیق از گذشته در این مسیر قدم برداریم.

مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری افزود: با یک جستجو در گوگل و اینترنت نمی‌توان دفاع مقدس را پیدا کرد، زیرا کلیدواژه‌های اصلی دفاع مقدس در دل رزمندگان، پدران و مادران آن‌هاست.

قاسمی‌پور هم‌چنین گفت: این‌که چگونه می‌توانیم از زندگی شهیدان و جانبازان دفاع مقدس رمان زندگی‌نامه‌ بنویسیم، قبل از نوشتن من باید خوب مطالعه و تحقیق کرد.

وی بیان داشت: برای تولید اثر خوب داستانی از زندگی یک شهید باید با دوستان و رزمندگانی که با شهید بوده‌اند ساعت‌ها گفت‌وگو شود تا حالات مختلف شهید را در شیوه‌های مختلف زندگی وی کشف کرد.

مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری اظهارداشت: هنوز پدران و مادرانی از شهدا هستند که خاطرات بسیار گران‌بهایی از دوران دفاع مقدس دارند، لذا باید امروز خاطرات رزمندگان را ثبت کرد چون فردا دیر است.

دومین نشست تخصصی یک‌روزه «چگونه بنویسیم۲» با موضوع شیوه نگارش و تدوین در خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور جمعی از نویسندگان و محققان شهرستان‌های بندرعباس، قشم، میناب و بندرلنگه در سالن اجتماعات حوزه هنری هرمزگان برگزار شد.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.