این سند مهم با ۲۲ رأی در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان تصویب شد.

رییس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش مرگ و میر در گروه های مختلف جامعه، کاهش بار ناشی از بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط با آنها، کاهش بار ناشی از بیماری های واگیر، بهبود وضعیت سلامت روانی، نشاط و سرمایه اجتماعی و حفاظت مالی از ساکنین استان در برابر هزینه های سلامت از مهمترین اهداف این برنامه می باشد.

دکتر علی حیرانی افزود: برنامه جامع سلامت هرمزگان با هدف ارتقای عادلانه شاخص های سلامت تدوین و تصویب شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف کلان برنامه جامع سلامت استان، ۱۲ راهبرد تعریف شده که ذیل این ۱۲ راهبرد، ۸۴ برنامه وجود دارد و برای این ۸۴ برنامه ۸۸۵ فعالیت و پروژه تعریف شده است.

حیرانی گفت : بهبود ساز و کارهای مدیریت نظام سلامت در استان، ترویج شیوه زندگی سالم در عموم مردم، بهبود وضعیت تغذیه و امنیت غذایی و رعایت ایمنی غذا، بهبود وضعیت سلامت روانی و اجتماعی مردم و جامعه، بهبود وضعیت سلامت کار و محیط زیست انسانی، کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آنها، از جمله سوانح و حوادث از جمله راهبردهای این برنامه است.

وی کنترل بیماری های رفتاری، کنترل بیماری های واگیر و پیشگیری از انتقال آنها، بهبود وضعیت سلامت گروه های سنی و جنسی آسیب پذیر، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی با نگاه به طرح گسترش شبکه، نظام سطح بندی خدمات سلامت، طرح آمایش سرزمینی استان و کانون های توسعه جمعیتی و اقتصادی، بهبود کیفیت خدمات سلامتی و تقویت ساز و کارهای حاکمیتی پشتیبان و توانمندساز را به عنوان دیگر راهبردهای این برنامه عنوان کرد.

این مقام مسوول گفت: مأموریت اصلی نظام سلامت در هرمزگان، تلاش برای بهبود وضعیت سلامت همه جانبه مردم در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و کاهش نابرابری های مرتبط با سلامت در سطح استان است.

حیرانی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم در افق برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور یک همفکری بین بخشی از طریق پیام گزاران سلامت در استان انجام شده و گامی مهم و اساسی در اجرایی شدن این برنامه برداشته ایم.

رییس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:حمایت استاندار و همه دستگاههای اجرایی استان از برنامه جامع سلامت هرمزگان، نشان از اهمیت مقوله سلامت و همراهی و همدلی استانی در ارتقاء شاخص های سلامت هرمزگان دارد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.