با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان در شهرستان میناب در پنج ماهه گذشته شش تن و ۴۰۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

سردار عزیزالله ملکی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان کشف در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مواد مخدر کشف شده شامل پنج تن و ۷۵۳ کیلو گرم تریاک، ۵۴۷ کیلو گرم حشیش ، ۲۰کیلو گرم هروئین و ۸۹ کیلو گرم سایر مواد بوده است.

سردار ملکی بیان داشت: در این مدت زمان با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی در میناب ۳۱۵ نفر معتاد و ۸۲ نفر قاچاقچی دستگیرو ۴ باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر نیز شناسایی و منهدم شده است.

کاهش ۱۰ درصدی جان باختگان جاده ای در هرمزگان

رییس پلیس راه هرمزگان گفت: براساس رصد آماری صورت گرفته و برابر آمارپزشکی قانونی استان ، آمار جان باختگان تصادفات در ۵ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ۱۴ نفر معادل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ علی اسفندانی تجزیه و تحلیل تصادفات ، تغییر تاکتیک متناسب چالش ها و تهدیدات جاده ای ، برخورد با تخلفات حادثه ساز و توقیف وسایل نقلیه دارای رفتار پرخطر و مرتکب دو تخلف حادثه ساز به صورت همزمان را از عمده دلایل کاهش تصادفات عنوان کرد.

وی با اشاره به ایمن سازی مدارس حاشیه راه با همکاری سازمان راهداری و آموزش و پرورش با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس ، گفت: استفاده از وانت و وسایل نقلیه غیرمجاز برای جابجایی و سرویس دانش آموزان ممنوع است و باید با در اولویت قراردادن ایمنی دانش آموزان ، از وسایل نقلیه مجاز و ایمن برای سرویس دانش آموزان استفاده شود.

رییس پلیس راه هرمزگان به رانندگان توصیه کرد: با رعایت سرعت مجاز، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی ، مراقبت از سرنشینان و پرهیز از هر گونه شتابزدگی در رانندگی در حفظ جان خود و سرنشینان جدیت لازم داشته باشند.

دستگیری ۵۳۰ متهم در بندرعباس

 فرمانده انتظامی شهرستان بندر عباس از شناسایی و دستگیری ۵۳۰ متهم شامل سارق، معتاد، خرده فروش، مالخر اموال مسروقه در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل مشایخ شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: دستگیری شمار متهمان تحت تعقیب و متواری در این مدت زمان ۷۵ درصد و دستگیری سارقان و منظون به سرقت ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با تشکر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی، از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق

در راستای مقابله با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، مأموران انتظامی شهرستان سیریک حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون مشکوک شده و جهت بررسی متوقف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی سیریک گفت: در بررسی انجام شده، از مخازن آهنی تعبیه شده در قسمت بار این خودروها مقدار۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ یدالله طاهری اظهار داشت: طی هماهنگی قضایی به عمل آمده هر دو کامیون توقیف و دو نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.