مدیر امور منابع آب جاسک گفت: این موتور پمپ‌ها اقدام به برداشت غیرمجاز ۷ میلیون مترمکعب از منابع آب سطحی رودخانه جگین کرده بودند که با هوشیاری گروه‌های گشت وبازرسی امور آب شهرستان، از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.
مالک بهرام پور روز سه شنبه به هنگام جمع آوری این پمپ آب‌های غیرمجاز افزود: ماموران آب شهرستان جاسک مطلع شدند که عده ای به صورت غیرمجاز اقدام به نصب موتورپمپ‌های غیرمجاز در حریم رودخانه جگین کرده که طبق دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری و ضبط شد.
وی بیان داشت: در راستای صیانت از منابع آب و براساس ضوابط قانونی ابتدا اخطاریه لازم به بهره برداران غیرمجاز داده شد و در نهایت با دستور قضایی نسبت به جمع آوری و توقیف آن‌ها اقدام شد.
مدیرامور منابع آب جاسک اظهارداشت: این اقدام در راستای اجرای قانون و حفظ نظم درشبکه‌های آبیاری و تامین آب پایدار برای کشاورزان و برای برخورد قانونی با متخلفانی که بدون عقد قرارداد و پرداخت آب بهاء، اقدام به برداشت غیرمجاز آب می‌کنند، صورت گرفت.

بهرام پور ادامه داد: امور منابع آب جاسک به صورت مداوم درحال رصد منابع آب سطحی و زیرزمینی در محدوده عملکرد خود است و با همکاری عوامل انتظامی و قضایی براساس قانون اجازه برداشت غیرمجاز از منابع آب را نداده و با متخلفان برخورد قاطع می‌کند.
رودخانه جگین در ۹۰ کیلومتری شهر جاسک قرار دارد که بر روی آن سدی بتنی غلطکی به همین نام با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب بوسیله شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان احداث شده است که علاوه بر تامین آب ۱۰ هزار هکتار از زمین های پایین دستی این سد قادر به تامین آب آشامیدنی شهر جاسک و ساکنان روستاهای حاشیه این رودخانه نیز است.
شهرستان جاسک در ۳۴۰ کیلومتری و سد جگین در۴۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.