کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: طی امروز نیز شاهد تأثیرات سامانه فصلی در مناطق مرتفع استان خواهیم بود.

مجتبی حمزه نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: در ساعات صبح تا ظهر و اواخر شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی در دریای عمان، تنگه هرمز  و جزایر خلیج‌فارس سبب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط جهت تردد شناورهای سبک و صیادی مناسب نخواهد بود که توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: صبح پنجشنبه نیز در دریای عمان و تنگه هرمز بادهای جنوب شرقی تداوم خواهد داشت و از بعدازظهر پنجشنبه شاهد تغییر سوی جریانات باد در مناطق دریایی به‌ویژه تنگه هرمز به سمت جنوب غرب خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: شدت بادهای جنوب غربی طی بعدازظهر جمعه در محدوده تنگه هرمز سبب مواج شدن دریا در این مناطق خواهد شد که توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی استان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با ماندگاری تأثیرات سامانه مونسونی همچنان در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابرهای ناپایدار در ارتفاعات مناطق مستعد حاجی‌آباد، بستک و بشاگرد خواهیم بود که سبب رگبار موقتی باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهد شد.

حمزه نژاد در پایان گفت: شرایط دمایی امروز تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای در مقایسه با روز گذشته نخواهد داشت اما از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده به‌طور نسبی شاهد افزایش 1تا 3 درجه‌ای دما در اکثر نقاط استان به‌ویژه مناطق ساحلی خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.