کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز (چهارشنبه 19 تیرماه) با تأثیر جریانات شرقی شاهد ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در برخی نقاط استان خواهیم بود.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: در ساعات صبح تا ظهر در سواحل دریای عمان  تا شرق تنگه هرمز افزایش باد جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به متلاطم بودن سواحل جاسک تا شرق تنگه هرمز شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: از ساعات ظهر از میزان سرعت این بادها کاسته خواهد شد اما همچنان طی صبح پنجشنبه شاهد افزایش بادهای جنوب شرقی در سواحل دریای عمان خواهیم بود.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: در مقایسه با روز گذشته از میزان شدت بادهای شمال غربی کاسته شده است اما توصیه می‌شود با توجه به متلاطم بودن دریا به‌ویژه در مناطق غربی جزیره لاوان شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی به این مناطق خودداری کنند.

وی بیان کرد: در ساعات بعدازظهر نیز با توجه به تأثیر جریانات شرقی و تزریق رطوبت در ارتفاعات استان رشد ابر خواهیم داشت که سبب رگبار پراکنده باران رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهد شد؛ احتمال تقویت این موج ناپایدار به‌صورت نقطه‌ای در ارتفاعات شمالی و شرقی استان و منطقه بشاگرد  دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در پایان اظهار کرد: ازلحاظ دمایی ضمن ماندگاری هوای گرم در اکثر نقاط تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای  پیش‌بینی نمی‌شود از روز جمعه به‌طور نسبی شاهد افزایش دما در استان خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.