مسعود گرگیج روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، میزان تولید محصول انبه باغهای این استان را 16هزارتن در سال عنوان کرد و افزود: بیش از هفت هزارتن آن به صورت نارس برداشت و به بازار عرضه می شود.
وی، اضافه کرد: خانواده ها و دهها مرکز فرآوری وعمل آوری صنعتی و سنتی با استفاده از میوه نارس انبه انواع ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس تولید و به بازار عرضه می کنند.
مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یاد آور شد: برداشت انبه نارس از سطح 2هزارو 870هکتار از باغهای انبه این استان از اواسط اریبهشت آغاز شده و هفته سوم خردادماه پایان می یابد.
گرگیج با بیان اینکه رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید انبه به هرمزگان اختصاص دارد ابراز داشت: طعم، رنگ وسالم بودن میوه درختان انبه هرمزگان باعث شده که متقاضیان زیادی داشته باشد.
وی از بندرعباس، میناب و رودان به عنوان مهم ترین مناطقی نام برد که بیشترین باغهای انبه استان هرمزگان در آنها قرار دارند.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان زمان برداشت میوه رسیده از باغهای انبه این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، تیرماه تا نیمه شهریورماه ذکر شده است.
هر چند آمار دقیقی از تعداد واحدهای عمل آوری و فرآوری میوه نارس و حتی رسیده محصول برداشتی از باغهای انبه هرمزگان در دست نیست اما در 2دهه گذشته ترشی انبه این استان به یکی از برندهای شناخته شده در سطح ملی و حتی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده است.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.