علی باقرزاده همایی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به طرح های توسعه ای این سازمان درخصوص کشت های متراکم اظهار کرد: به زودی از طریق رسانه های همگانی طرح فراخوان واگذاری این زمینها به متقاضیان سرمایه گذاری اطلاع رسانی می شود.
وی سطح زیر کشت فعلی گلخانه های این استان را 342هکتار عنوان کرد و افزود: درچشم انداز آینده مقدمات لازم برای افزایش این رقم به پنج هزارهکتار در دست انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: درنشستی باحضور متقاضیان احداث گلخانه و همچنین معاونین این سازمان میزان پیشرفت فیزیکی و همچنین موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران متقاضی احداث پنج هزار هکتاری بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.
باقرزاده از احداث و توسعه کشت های متراکم بعنوان یکی از مهم ترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی نام برد واز افزایش تولید در واحد سطح، بهره وری آب و تولید محصولات صادرات محور از مهم ترین اهداف این طرح نام برد.
این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی بهره برداران خواستار بازنگری در خصوص دریافت وثیقه های بانکی دریافت تسهیلات شد.
این مقام مسوول برای برون رفت از این مشکل پیشنهاد کرد تا اختیارات لازم به مدیریت بانک ها در مرکز استان واگذار شود تا بتوانند با توجه به واقعیت های موجود، شناخت و اطلاعات بدست آمده برای جذب سرمایه گذاران بیشتر، تصمیم گیری کنند.
در اطلاعات منتشره استانداری هرمزگان آمده است: در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری این استان(26 و27فروردین ماه 98)با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی 118 مورد تفاهم نامه به ارزش 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دربخش کشاورزی وزیر مجموعه های آن به خصوص شیلات به امضا رسید.
دراین اطلاعات تاکید شده بیشترین تعداد تفاهم نامه های امضا شده به سرمایه گذاری در زمینه توسعه کشت های متراکم، شیلات با محوریت تولید میگو و ماهی در قفس، پرورش دام و طیور، ایجاد صنایع تبدیلی و گسترش طرح های کمترسرمایه گذاری شده از قبیل توسعه مزارع کاکتوس، پرورش صدف، جلبک دریایی و گیاهان دارویی اختصاص دارد.
وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 159هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 900هزارتن محصول باغی، زراعی، شیلاتی و گیاهان دارویی و زینتی اعلام شده است.
با وجود شناسایی 50 هزارهکتار زمین مستعد ایجاد سایت های پرورش میگو در دهه هفتاد هجری خورشیدی تاکنون 10هزارهکتار از آنها با تولید سالانه 22هزارتن میگو از نوع وانامی عملیاتی شده درحالیکه مقدمات لازم برای واگذاری 40 هزارهکتار دیگر نیز درحال فراهم شدن است.
6149/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.