به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز دوشنبه در نشست پشتیبانی ستاد برگزاری جشنواره استانی جابرین حیان افزود: همه ساله جشنواره پژوهش های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) با هدف تقویت حس کنجکاوی و توسعه و ترویج پژوهش در مدارس ابتدایی استان برگزار می شود.
وی بیان داشت: نتیجه توجه و سرمایه گذاری در بخش پژوهش و تحقیق در دوره ابتدایی، تربیت دانش آموزان خلاق و مبتکر برای دوره متوسطه و آموزش عالی است که تامین کننده آینده کشور از حیث نیروی انسانی کارآمد خواهد بود.
این مسوول اظهارداشت: دوره ابتدایی بستر مناسبی برای آموزش های پژوهشی مرتبط با تولید ملی و همچنین ترویج و ترغیب خانواده ها در استفاده از تولیدات داخلی باشد.
دادی زاده ادامه داد: پژوهش های علمی دانش آموزان می تواند در رونق تولید کشور مورد استفاده قرار بگیرد و در تحقق رویکرد شکوفایی تولید تاثیرگذار باشد.
وی یادآورشد: جشنواره پروژه های دانش آموزی یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و خلاقیت در مدارس ابتدایی توجه ویژه ای را در نظام آموزشی به خود معطوف کرده است.

**جشنواره جابربن حیان مهم ترین دستاورد سند تحول بنیادین
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: جشنواره جابربن حیان یکی از مهم ترین دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
ایرج بیت اللهی افزود: در این دوره از جشنواره جابربن حیان از بین 28 هزار پژوهش علمی در مدارس ابتدایی هرمزگان، 155 پروژه علمی خلاقانه به مرحله استانی راه یافته است.
وی بیان داشت: آثار راه یافته به مرحله استانی در چهار قالب طبقه بندی، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش است که نتیجه آن به دقت ارزیابی و داوری شده است.
این مسوول یادآورشد: جشنواره امسال دهم و یازدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود و طرح دانش آموزی راه یافته به مرحله استانی در نمایشگاهی جهت بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
بیت اللهی اضافه کرد: این جشنواره با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی در مدارس ابتدایی برگزار می شود.
وی گفت: فراگیری مواد درسی به صورت درهم تنیده، تعامل والدین و مدرسه، تحقق یادگیری همیشگی، تمرین مدیریت زمان و شکل گیری ایجاد زمینه کارآفرینی از دوره ابتدایی در دانش آموزان از دیگر اهداف این جشنواره است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان یادآورشد: این استان همه ساله در جشنواره کشوری جابربن حیان درخشیده است و امیدواریم آثار امسال نیز در کانون توجه جشنواره کشوری قرار بگیرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.