به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی وقوع توفان و مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، پنج شناور حادثه دیده از شناورهای ناجی و امداد و نجات دریایی هرمزگان درخواست کمک کردند.
وی بیان داشت: در ابتدا 10سرنشین یک قایق تفریحی و صیادی در شرایط نامساعد جوی نجات یافتند که قایق آن ها در فاصله 2 مایلی از اسکله گردشگری کندالو در جزیره قشم به سمت هنگام دچار شرایط اضطرار شده بود.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچین توسط گروه های ناجی به یک خدمه کشتی صیادی ملودی در فاصله 20 مایلی بندر سیریک که به علت آسیب دیدگی شدید از ناحیه سر بر اثر برخورد با طناب سیمی تور ماهیگیری دچار شرایط اضطرار شده بود، خدمات رسانی پزشکی و امداد و نجات دریایی ارایه دادند.
مکی زاده یاد آورشد: شناورهای ناجی همچنین به یک زن باردار که سرنشین شناور مسافری نوروز 21 در مسیر جزیره هرمز به بندر شهید حقانی بود و یکی از خدمه کشتی بهشاد در موقعیت لنگرگاه بندرعباس نیز خدمات پزشکی ارایه کردند.
وی گفت: همچنین 2 سرنشین قایق صیادی در موقعیت چهار مایلی جنوب شرقی جزیره کیش نیز که دچار مشکل آبگرفتگی شناور در شرایط نامساعد جوی شده بود، با حضور به موقع شناور ناجی از خطر غرق شدن نجات یافتند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در آبهای حوزه استحفاظی استان، هفت فروند شناور پیشرفته و مدرن ویژه عملیات جستجو و نجات دریایی در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط بحرانی فعالیت دارند.
وی گفت: علاوه براین، 24 ایستگاه همیار ناجی نیز شامل قایق و تجهیزات ایمنی و نجات دریایی در جزیره خلیج فارس و نقاط مختلف ساحلی و گردشگری هرمزگان با پشتیبانی مردمی ساماندهی شده است.
مکی زاده ابرازداشت: همیاران ناجی آموزش های تخصصی دریانوردی، ایمنی و امدادی لازم را فرا گرفته اند تا در شرایط اضطرار و بروز سانحه، فرشته نجات جان دریانوردان و مسافران دریایی باشند.
وی اضافه کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان در ساختمان دریایی بندر شهید رجایی مستقر است و همچنین سامانه تلفنی 1550 آماده پاسخگویی به دریانوردان و مسافران است.
استان هرمزگان سهمی 39 درصدی از کل نوار ساحلی ایران و سهم 40 درصدی از عملیات دریایی در سطح بنادر کشور را دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.