به گزارش ایرنا، عباس امینی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اقدام های لازم برای بارندگی از قبل انجام شده بود و اکنون شاهد کمترین خسارت و مشکلات ناشی از آن هستیم.
وی بیان داشت: تمامی تیم ‌های شهرداری بندرعباس با شدیدتر شدن بارندگی، اقدام ها رفع سیلاب و آبگرفتگی معابر را با سرعت بیشتری پیش برده و در مدت زمان کمتر از 2 ساعت، مشکلات به حداقل رسیده است.
شهردار بندرعباس اظهارداشت: در بارندگی روز گذشته و امروز یکشنبه، حدود یکهزار نفر نیروی شهرداری و 40 دستگاه ماشین سنگین اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت های ناشی از سیل را انجام دادند.
امینی زاده خاطرنشان کرد: لایروبی خورها، پاکسازی کانال‌ های منتهی به دریا، استقرار گروه‌های آموزش ‌دیده کارگری و مدیریتی و غیره جزو اقدامات صورت گرفته بوده است.
وی یاد آورشد: از ابتدای هشدارهای هواشناسی هرمزگان و پیش ‌بینی ‌ها در هفته گذشته مبنی بر بارش شدید باران در هرمزگان بویژه در مرکز استان، سه نشست مدیریت بحران شهرداری تشکیل شد و اقدامات لازم برای این شرایط در دستور کار قرار گرفت.
امینی زاده گفت: موضوع دفع آب های سطحی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های شهرداری بندرعباس طی چند سال اخیر در دستور کار قرار داشته و نتیجه این اقدام ها در سطح شهر قابل لمس است.
بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، درساعت های صبح و بعد از ظهر امروز یکشنبه شاهد تاثیر موج ناپایدار بارشی در بیشتر نقاط استان هرمزگان خواهیم شد.
بارش های رگباری این سامانه درمناطق غربی و مرکزی تا ساعت بعدازظهر و در مناطق شرقی تا ساعت های پایانی روزجاری تداوم خواهد داشت.
تاثیر سامانه بارشی تا اوایل صبح دوشنبه در مناطق شرقی استان خواهد بود و به تدریج از ظهر دوشنبه از استان خارج خواهد شد.
درساعت هایی از امروز در مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس وزش بادهای به نسبت شدید شمال غربی رخ می دهد که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
سرعت وزش این تندبادها به افزون بر 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج بیش از 180سانتیمتر پیش بینی می شود.
از میزان سرعت وزش باد روز دوشنبه تا حدودی کاسته خواهد شد اما همچنان تلاطم دریا رخ می دهد و از روز سه شنبه وضعیت جوی و دریایی پایدار خواهد شد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.