به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ علی اصفر افتخاری روز جمعه افزود: این فرد در فضای مجازی با استفاده از عکس های مراسم عقد برای یک خواستگار سابقش ایجاد مزاحمت کرده و وی را تهدید می کرد.
وی بیان داشت: در پی مراجعه یک نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس هرمزگان قرار گرفت.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهارداشت: برابر اظهارات شاکی، فردی ناشناس وی را تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی اش در فضای مجازی نموده که این موضوع موجب آبروریزی و سلب آرامش برای شاکی پرونده شده بود.
افتخاری خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد مجرم سایبری از یک هویت جعلی استفاده کرده که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی، شناسایی شد.
وی با بیان این که متهم نامزد سابق شاکی بوده است، گفت: متهم در بازجویی اولیه به بزه انتسابی معترف نشد و اعلام کرد که تلفن همراه وی به سرقت رفته است.
این مسوول انتظامی ادامه داد: با بررسی های دقیق انجام شده مشخص شد که فرد خاطی حافظه جانبی شاکی را سرقت و تصاویر خصوصی خواستگارش را برای جدایی از همسرش در فضای مجازی منتشر کرده است.
وی یاد آور شد: بیشترین اطلاعات از روی فلش مموری ها، رم دوربین‌های شخصی، رم موبایل افراد و هارد‌‌‌دیسک رایانه شخصی کاربران به سرقت می رود.
وی از تمامی کاربران خواست قبل از متضرر شدن و افشای اطلاعاتشان دقت کافی را در نگه ‌داری به خرج دهند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.