به گزارش ایرنا، رییس حوزه هنری هرمزگان روز پنجشنبه در این مراسم گفت: اثر نوش خندهای تمثیل، روایت 10 هنرمند تصویرساز از ضرب المثل های بومی مردم هرمزگان است که در بین هر کدام از این ضرب المثل ها، حکایت و داستانی پندآموز نیز نهفته است.
انوشیروان پیشدار افزود: برگزیده اثر این هنرمندان با مضمون فرهنگ بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از 22 تا 24 اسفند ماه در ساعت 18 تا 20 در گالری نقطه و خط واقع در گلشهر بعد از مجتمع تجاری نخل پذیرای علاقه مندان است.
وی بیان داشت: این نمایشگاه که همزمان با چاپ کتاب نوشخندهای تمثیل برگزار شده ، شامل 47 ضرب المثل بومی استان هرمزگان است که در مدت 2 سال چاپ و منتشر شده است.
رییس حوزه هنری هرمزگان اظهارداشت: این کتاب توسط هنرمندانی چون مطهره پلاسی زاده، عارفه دهقانی سرگزی، بابک اسماعیلی، پگاه امیری، فاطمه رستم زاده، هانیه سلیمانی احمدی، مهری لشکری، نسترن محسنی، میترا نوریان و نسرین عرب سیار به تصویر کشیده شده و مقدمه آن نیز به قلم استاد علی رضایی محقق و پژوهشگر هرمزگانی نوشته شده است.
وی یاد آور شد: علاقمندان می توانند جهت تهیه کتاب نوشخندهای تمثیل به حوزه هنری هرمزگان واقع در میدان شریعتی مراجعه نمایند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.