به گزارش ایرنا، افروز صفاری فرد روز چهارشنبه در نشست تخصصی با کارشناسان حوزه توانبخشی هرمزگان افزود: ارایه خدمات به موقع و در دسترس یکی از هدف های سازمان بهزیستی است که با توسعه مراکز روزانه توانبخشی محقق می شود.
وی، خدمات درمانی و غربالگری ویژه بیماران اتیسم، طرح مراقبت و ویزیت درمنزل و خانه های کوچک، خدمات تخصصی به معلولان ضایعه نخاعی را از جمله خدمات تخصصی در حوزه توانبخشی عنوان کرد.
این مقام مسوول بیان داشت: اکنون در حوزه توانبخشی 800 مرکز شبانه روزی و 1400 مرکز روزانه، خدمات مختلفی مانند اجرای طرح CBR به 460 هزار معلول در روستاهای سراسر کشور ارایه می شود.
مدیر کل بهزیستی استان نیز در این نشست یادآور شد: افزایش خدمات رسانی در حوزه توانبخشی و توسعه مراکز روزانه دراین زمینه از اولویت های بهزیستی هرمزگان است.
غلامحسین رنجبراضافه کرد: عمده مشکلات در حوزه توانبخشی کمبود نیروی تخصصی و اعتبارات برای تکمیل تجهیزات و لوازم بهداشتی و ایاب و ذهاب معلولان و تامین هزینه های درمان است.
وی اضافه کرد: هم اکنون هشت مرکز غیر دولتی توانبخشی به صورت شبانه روزی در استان هرمزگان فعالیت دارند که 453 نفر از این مراکز خدمات دریافت می کنند.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.