معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ایمنی تردد مسافران و گردشگران دریایی، یک فروند اسکله فلزی شناور جدید به بندرگاه هرمز افزوده شد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا پور رجبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اسکله شناور با اعتبار هفت میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به مدت ۲ ماه با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی ساخته شد و عملیات نصب آن نیز پایان بهمن ماه امسال انجام شد.
 
وی افزود: این اسکله فلزی که از نوع پاندون فولادی بوده شامل تهیه و کوبش هشت عدد شمع فولادی، ساخت پل دسترسی و احداث فونداسیون بتنی است و قابلیت پهلوگیری همزمان ۲ فروند شناور مسافری را دارد.
 
این مسئول اظهار داشت: استقبال گردشگران و بازدید کنندگان از جزیره هرمز بویژه در ماه‌های پایانی سال باعث شد تا ساخت یک فروند اسکله جدید فلزی با هدف افزایش ظرفیت پهلوگیری شناور‌ها و کاهش زمان انتظار مسافران جهت سوار و پیاده شدن در دستورکار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گیرد.
 
پوررجبی ادامه داد: هم اکنون با نصب این اسکله جدید، تعداد اسکله‌های بندرگاه چند منظوره جزیره هرمز به هشت فروند رسیده که این امر موجب افزایش قابل ظرفیت مسافر و گردشکر دریایی، سرعت بخشی در عملیات سوار و پیاده شدن مسافر و همچنین کاهش زمان انتظار می‌شود.
 
وی ابراز داشت: سازمان بنادر و دریانوردی با انجام اقداماتی قابل توجه همچون توسعه زیرساخت ها، نصب اسکله‌های متعدد و لایروبی کانال‌های دسترسی این بندرگاه، بستر مناسب را جهت سفر ایمن دریایی بازدید کنندگان از دیدنی‌های این جزیره منحصر به فرد را فراهم کرده است.
 
این مقام مسئول یادآورشد: هرمز که به «جزیره رنگین کمانی خلیج فارس» و «بهشت زمین شناسی ایران» در میان گردشگران و دوست داران طبیعت گردی شهره است، همه ساله میزبان جمعیت انبوهی از مسافران دریایی و علاقمندان به بوم گردی است.
 
جزیره هرمز در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و شمال شرقی جزیره قشم واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.