معصومه سی سی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بارش ها پس از میناب، در قشم فرودگاهی با 39 میلی متر، رودان 35.4 میلی متر، بشاگرد 32.8 میلی متر، بندرلنگه 32.8 میلی متر، قشم دریایی 23.4میلی متر و حاجی آباد 21 میلی متر بوده است.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت در کیش 17.1میلی متر، جاسک 16.6میلی متر، بوموسی 14.3 میلی متر، پارسیان 13.5 میلی متر، بستک 11.6میلی متر، لاوان 5 میلی متر، جزیره سیری 5 میلی متر، بندرعباس 2.9 میلی متر و بندرخمیر یک میلی متر باران باریده است.

**پیش بینی وزش باد، رگبار و رعد و برق در مناطق شرقی هرمزگان
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با ماندگاری سامانه فعال بارشی در مناطق شرقی استان همچنان تا ساعت های بعد از ظهر امروز دوشنبه در این مناطق رگبار و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.
سی سی پور افزود: موج بارشی از مناطق غربی و مرکزی هرمزگان خارج شده و تنها در مناطق شرقی شاهد آن هستیم که به تدریج از اواخر امشب این موج به طوراز استان خارج می شود.
وی بیان داشت: از ساعت های ظهر امروز دوشنبه در جزایر خلیج فارس و نقاطی از تنگه هرمز شاهد وزش بادهای به نسبت شدید شمال غربی (در محدوده 40 کیلومتر در ساعت) خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از ساعت های پایانی امشب نیز با خروج موج کم فشار بارشی و جایگزینی زبانه های سامانه پرفشار، شاهد افزایش بادهای شمال شرقی خواهیم بود که سبب مواج شدن تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد .
سی سی پور افزود: توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا بویژه از ساعت های بعد از ظهر در جزایر کیش، لاوان، سیری، بوموسی، جنوب قشم، لارک، هرمز و هنگام از تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی خودداری شود و تمهیدات لازم در خصوص تردد شناورهای مسافربری در بنادر غربی صورت گیرد.
وی گفت: با توجه به تاثیر زبانه های سامانه پرفشار از امشب در غالب نقاط استان هرمزگان شاهد کاهش محسوس و قابل توجه دما بین 3 تا 8 درجه خواهیم بود که لازم است کشاورزان تمهیدات لازم با توجه به افت دما به کار ببرند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.