به گزارش ایرنا، محمد جوانمرد روز دوشنبه در کمیته صید شیلات هرمزگان اظهار داشت: با توجه به محدودیت ذخایر آبزیان در دریا و همچنین خطر انقراض برخی گونه ها در صورت صید بی رویه، حرکت جامعه صیادی به سمت آبزی پروری و تولید گامی موثر خواهد بود.
وی وضعیت صید و صیادی استان هرمزگان در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حدود 30هزار خانوار در این استان از طریق صید و صیادی و به صورت مستقیم در حال امرار معاش هستند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ابزار داشت: برخورداری از 30درصد بنادر کشور، 4 هزار و 500 فروند شناور صیادی و 276هزار تن صید در سال گذشته نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسوولان است.
جوانمرد با اشاره به صید بیش از 90 درصد از ماهیان سطح زی کشور در استان هرمزگان، گفت: سالانه بیش از170 میلیون دلار ماهی و میگو از این استان به کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی صادر می ‌شود.
سخت و زیان آور محسوب شدن حرفه صیادی، برخورد با شناورهای بی هویت، تکمیل بنادر صیادی نیمه تمام،افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی در راستای امنیت بیشتر صیادی و ارتقای کیفیت محصولات، ممنوعیت وسایل صید مخرب، تخصیص وام های کم بهره و اعتبار برای بهسازی مرکزهای تخلیه صید و ایجاد مرکزهای تخلیه صید جدید، ایجاد زیستگاهای مصنوعی از مهم ترین موارد مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه صیادی در این کمیته بود.
در این نشست نمایندگان جامعه صیادی همچنین خواهان جلوگیری از ورود شناورهای صیادی استان های مجاور به استان، برخورد با تورهای منوفلامنت و وسایل صید مخرب به ویژه برخورد با صید غیرمجاز پره درسواحل، نوزادگاه ها و خورها توسط شناورهای بی هویت و غیر مجاز شدند.
هرمزگان سالانه 4هزار و500 تن ماهی پرورشی در دریا تولید می ‌کند که 50 درصد تولید ماهیان پرورشی در کشور را شامل می شود.
حدود 31هزار نفر صیاد در استان هرمزگان به کار صید وصیادی مشغول هستند.
در این استان همچنین 22 بندر صیادی وجود دارد که بیش از 30 درصد بنادر کشور در آن واقع است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.