به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، احمدرضا پرنده روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: 98 هزار کودک بازمانده از تحصیل بین سن های 6 تا یازده سال در کشور شناسایی شده است.
وی ادامه داد: برای بدست آوردن آمار کودکان بازمانده از تحصیل، ابتدا داده های دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس از وزارت آموزش و پرورش اخذ شد.
وی اضافه کرد: سپس داده های کودکان در سن 6 تا یازده سال از ثبت احوال به دست آورده شد و تفاوت آمارها تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را مشخص کرد.
مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: برای دسترسی به بازماندگان از تحصیل، اطلاعات خانواده ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی شد که از 98 هزار نفر بازمانده از تحصیل داده های 97 هزار نفر در این پایگاه وجود داشت و امکان دسترسی به بقیه وجود ندارد.
پرنده اضافه کرد: از این 97 هزار نفر افزون بر 63 هزار نفر دارای شماره تماس بودند که موفق به تماس و ارسال پیامک با 35 هزار و 868 خانواده شدیم.
این مقام مسوول گفت: از 35 هزار و 868 نفر کودک بازمانده، خانواده های 16 هزار و 530 کودک اظهار کردند فرزندشان به مدرسه می رود و 19 هزار 338 کودک محروم از تحصیل هستند.
وی یادآور شد: امید می رود با کمک اداره های مرتبط و موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد ملی و محلی برای شناسایی، بازگشت و ماندگاری این کودکان به تحصیل تلاش کرد.

** هرمزگان سومین استان دارای بیشترین تعداد کودک بازمانده از تحصیل
مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: هرمزگان نیز 2 هزار و 397 کودک بازمانده از تحصیل دارد که نسبت به جمعیت بازماندگان از تحصیل در بین سایر استان ها رتبه 9 و نسبت به جمعیت رتبه سوم را دارد.
پرنده افزود: تعامل دولت و سازمان های مردم نهاد، پررنگ تر شدن سازمان های مردن نهاد محلی، کمک گرفتن از موسسه های خیریه و الگو گرفتن از برنامه های وفق جهانی به بهتر اجرا شدن این طرح کمک خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح یکی از اقدام های موثر وزارت تعاون و کار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و موفقیت این طرح الگویی از یک هم افزایی در کشور است.
مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: به منظور کاهش فقر آموزشی، این وزارتخانه با اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، تمام تلاش خود را برای بازگشت این کودکان به چرخه آموزش انجام می دهد.
وی ادامه داد: در این طرح، شناسایی، تعیین دلیل بازماندگی از تحصیل، بسته های سیستی برای بازگشت به مدرسه با کمک این وزارتخانه و وزارت آموزش و پرورش و موسسه های خیریه در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از ابتدای مهر آغاز شده و تا کنون یک هزار و 891 نفر شناسایی شده اند که یک هزار و 100 نفر آنان در دوره ابتدایی به چرخه آموزش بازگردانده شدند.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر گفت: طرح ملی با عنوان «مشق ما» به هدف زیر پوشش قراردادن کودکان بازمانده از تحصیل، با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و موسسه ها و سازمان های خیریه و مردم نهاد در حال اجراست.
علیرضا آتشک افزود: هرمزگان به عنوان یکی از استان های در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح است و براین اساس 10 نفر از دانشجویان، 150 نفر از کودکانی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند را زیر حمایت قرار داده و به چرخه آموزش باز خواهند گرداند.
نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با حضور مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سرپرست امور اجتماعی استانداری هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و موسسه های نیکوکاری برگزار شد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.