مهدی میرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در طرح توسعه مکران به طور کلی چند مشکل وجود دارد که هرکدام از آنها ملاحظات خاص خودش را می طلبد.
وی وجود طرح های متعدد مطالعاتی در طرح توسعه مکران را ناشی از تعارض های بین نهادهای مجری دانست و اظهار داشت: در این طرح هرکدام از نهادها داعیه توسعه منطقه دارد و در صدد به دست گرفتن مدیریت آن هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان ابراز داشت: با توجه به ظرفیت های محدود اقتصادی کشور، اگر نگاه توسعه درون زاست، براساس افق ترسیم شده برای توسعه مکران باید ببینیم آیا ایجاد حجم گسترده ای از طرح های کلان اقتصادی و زیرساختی در این منطقه وجود دارد.
میرزاده ادامه داد: در حالی که جامعه محلی محور اصلی توسعه است در زمان حاضر نسبت به هدف توسعه یک نگاه بدبینانه در این جامعه وجود دارد از اینرو رفع سوتفاهم های موجود در این زمینه همسویی و مشارکت بیشتر جامعه محلی را می طلبد.
به گفته این کارشناس توسعه منطقه ‏ای، در زمان حاضر بخش خصوصی به دلیل کاهش مزیت های نسبی در طرح ها، چندان علاقه مندی به توسعه مکران نشان نمی دهند بنابراین اگر قرار است جامعه محلی و شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران بین المللی پای کار باشند بسترهای لازم نیز باید فراهم باشد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.