به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این دریانوردان شناورهای ملزم به گذراندن دوره آموزشی شبیه ساز رادار و آرپا بودند که این دوره ها به شکل متمرکز در تهران برگزار می شد.
مکی زاده گفت :از ابتدای سال جاری تدوین دستورالعمل دوره آموزشی مذکور در دستور کار قرار گرفت و توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تدوین و در سازمان تصویب ولازم الاجرا شد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: اجرای دستور العمل جدید با استفاده از تجهیزات موجود بر روی شناورها، ضمن افزایش کیفیت، کاهش حدود 90 درصدی هزینه ها را برای متقاضیان در پی دارد .
وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری تمامی فرماندهان و افسران شاغل بر روی شناورهای مسافربری در این استان این دوره آموزشی را بگذرانند.
انواع رادار، باندهای فرکانسی رادار، تشریح پارامترهای مهم راداری، تشخیص پارامترهای هدف توسط رادار پالسی، بلوک دیاگرام کلی یک رادار دریایی، تشریح قسمت ‌های مختلف آنتن، فرستنده و گیرنده رادار و نکات ایمنی و نگهداری در رادار بخشی از سرفصل‌ هایی دوره های آموزشی تخصصی رادار است.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران شناخته می شود و بیش از 30 هزار نفر معادل حدود یک چهارم از جمعیت 130 هزار نفری دریانوردان کشور در این استان فعالیت می کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.