چون پا بر عرصه وجود نهاد آن سر عالم وجود نامش را زینت پدر، زینب نهاد، زیبای روح پدر در وجود دختر داستانی بود که سال ها بعد در کربلا رخ نمود آنجا که در عشق بازی برادر و اصحاب اش در آن تفتیده دشت که چهره ها در خون خضاب گشت چیزی جز زیبایی ندید.
زینب سلام الله علیها را یزید در آن خطبه غرا در بارگاه پوشال خود شناخت اما آن جاهلان کوفه که عظمت زینب سلام الله علیها را در کنار پدر دیده بودند، نشناختند.
شام یاد آور تلخی ها و قهرمانی زنی همچون زینب(س) است که با سخنرانی مشهور و آتشین اش از حقانیت امام حسین(ع) دفاع کرد.
حقانیتی چنان رسا بود که وقتی فرمود: « به خدا سوگند نشکافتی مگر پوست خود را و نبریدی مگر گوشت خود را ... ای یزید! هر کید و مکر که داری بکن، هر کوشش که خواهی بنمای، هر جهد که داری به کار گیر، به خدا سوگند هرگز نتوانی نام و یاد ما را محو کنی ... هرگز ننگ این ستم را از خود نتوانی زدود... روزهای قدرت تو اندک و جمعیت تو رو به پراکندگی است، در روزی که منادی حق ندا کند که لعنت خدا بر ستمکاران باد» لرزه بر کاخ یزد و یزیدیان افتاد.
حضرت زینب(س) علیها، ملقب به عمه سادات قهرمان کربلا و بزرگ بانویی است که حماسه سازی های شجاعانه، نطق های عارفانه و پیام رسانی های مبلغانه اش، ایشان را به قهرمان کربلا بدل کرده است.
زینب سلام الله علیها اگر به اندازه مادر مظلوم در بین اصحاب نباشد کمتر از او نیست که تاریخ هنوز بدرستی نمی داند در سوریه، مصر، مدینه یا در جای دیگر در کجا مدفون است.
پنجم جمادی الاول سالروز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیدند، بزرگ پرستار نهضت حسینی(ع) که عهده دار پرستاری و مراقبت از امام سجاد(ع) و دیگر خاندان اهل بیت (ع) بود و ضمن انجام دادن رسالت مهم و ترویج اسلام از رسوا ساختن حقایق کربلا غافل نماند.
این بانوی قهرمان کربلا پس از صلح حدیبیه و 2 سال بعد از تولد حسین بن علی(ع) متولد شد، ایشان با عبدالله جعفر ابوطالب ازدواج کرد که نتیجه این ازدواج، چهار پسر به نام‌های علی، عون، عباس، محمد و یک دختر به نام ام کلثوم بود. براساس روایات، عون و محمد در واقعه کربلا به شهادت رسیدند.
فرنگیس حمزه یی
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.