به گزارش ایرنا، ایرج حیدری شامگاه یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: این استان با توجه به بهره مندی از ظرفیت های خوب ساحلی می تواند با یک برنامه مدون در سطح استان های جنوبی کشور در زمینه پرورش میگو پیشتاز باشد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین مشکل اقصی نقاط هرمزگان در زمینه اجرای طرح های پرورش میگو نبود زیرساخت ها به ویژه در زمینه تامین برق اراضی پرورش میگو است.
حیدری خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران در سایت های پرورش میگو در غرب و شرق استان اقدام به سرمایه گذاری برای تولید میگو کرده اند ولی با مانع تامین برق برای آغاز چرخه تولید مواجه هستند.
وی ادامه داد: نباید از ظرفیت فوق العاده اجرای طرح های پرورش میگو که تاثیر بسزایی در افزایش تولید ، اشتغالزایی ، صادرات و ارز آوری برای کشور دارد، غافل شویم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار هرمزگان گفت: سازمان جهاد کشاورزی و شیلات یک برنامه مدونی برای رفع موانع پیش روی اراضی پرورش میگو در زمینه ایجاد زیرساخت ها به ویژه تامین برق مورد نیاز اراضی ارائه کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: باید مناطقی را به منظور اجرای طرح های سرمایه گذاری در حوزه تامین برق سایت های پرورش میگو جانمایی کرد و فراخوانی در این زمینه داده شود.
وی افزود: تمامی سرمایه گذاران اراضی پرورش میگو در هرمزگان در صورت تمایل به تامین برق مورد نیاز اراضی خود به صورت مستقل ، با هماهنگی شیلات و جهاد کشاورزی می توانند در این زمینه اقدام کنند .
این مقام مسوول اظهارداشت: استانداری هرمزگان آماده همکاری با سرمایه گذاران در این زمینه است و تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرای ذیربط نیز در این رابطه با سرمایه گذاران همکاری کنند.
حیدری تاکید کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح های پرورش میگو در اشتغالزایی و ارزآوری، وزارت نیرو باید با یک نگاه ملی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد زیرساخت های برق رسانی در اراضی پرورش میگوی هرمزگان اقدام نماید.
مزارع پرورش میگو در هرمزگان از117 مزرعه (درپنج سایت) در سال 92هجری خورشیدی یعنی آغاز دولت یازدهم تاکنون به 360مزرعه درسال جاری ( با 9سایت فعال) و تعداد استخرها نیز به چهارهزارو 245 استخر افزایش یافته است.
دراین مدت میزان برداشت میگو از مزارع پرورشی این استان نیز از سه هزارو 200 تن سال 92هجری خورشیدی به حدود بیست هزارتن در سال جاری رسیده است.
این درحالی است که میزان برداشت میگو (درمدت ذکر شده) در واحد سطح نیز از 2 هزارو 219 کیلو گرم به چهار هزارو 200 کیلوگرم افزایش یافته است.
دراین آمارها سطح زیر کشت خالص استخرهای پرورش میگو در هرمزگان هم اکنون چهار هزارو 345هکتار اعلام شده که در مقایسه با سال 92هجری خورشیدی نزدیک به سه هزارهکتار افزایش نشان می دهد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.