به گزارش ایرنا، محسن یکتاپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان صید افزون بر 30هزار تن ماهیان کف زی و حدود 15هزار و 500 تن را میکتوفیده شامل می شود.
وی ادامه داد: در این مدت بالغ بر 4 هزار و 400فروند شناور صیادی و با فعالیت بیش از 31هزار نفر صیاد به صید و صیادی مشغول بوده اند.
مدیرکل شیلات هرمزگان میزان صید در مدت مشابه در سال گذشته را افزون بر 276 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: هرمزگان در سال گذشته توانست رتبه اول تولیدات شیلاتی در کشور را به خود اختصاص دهد.
یکتاپور ابراز داشت: شیلات هرمزگان با محوریت قرار دادن صید اصولی و همچنین کاهش فشار بر ذخایر آبزیان از طریق مدیریت و برنامه ریزی این مهم توانسته جایگاه خوبی را در صید و صیادی به خود اختصاص دهد.
وی استفاده از مشارکت تعاونی های صیادی برای تقویت حفاظت از منابع، حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس از عملیات صید شناورها، استفاده از روش های صید نوین، نصب سامانه های هوشمند کنترلی بر روی شناورهای صیادی، پایش آنلاین شناورهای صیادی، افزایش تعامل با رسانه، ارتقای سطح علمی صیادان و برگزاری دوره های آموزش مرتبط را از مهم ترین اقدام های انجام شده برای مدیریت بهتر صید برشمرد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.