به گزارش ایرنا، هاشم نامور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران یکی از هدف گذاری های مهم طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز را حفاظت و صیانت از محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد همچنین سالانه از انتشار 7 میلیون تن اکسید گوگرد در محیط جلوگیری می شود.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین شاخص های سنجش آلایندگی برای سوخت هایی مانند نفت گاز(گازوئیل)، میزان گوگرد موجود در آن است که در واحد جدید تصفیه هیدروژنی نفت گاز، میزان گوگرد از 10 هزار میلی‌گرم به کمتر از 50 میلی‌گرم کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: صرفه جویی در انرژی مصرفی و کاهش مصرف سوخت به دلیل استفاده از فناوری جدید و عملکرد بهینه واحد از دیگر ویژگی های مهم واحد تصفیه هیدروژنی است که سالانه موجب کاهش 11 هزار و 100 تن انواع آلاینده های زیست محیطی مانند دی اکسیدکربن، مونوکسیدکربن، اکسیدهای نیتروژن و دیگر ذرات معلق می شود.
نامور بیان داشت: کاربرد سامانه پیش گرمایش هوا در مسیر هوای ورودی به کوره برای بهینه سازی مصارف انرژی و همچنین قابلیت استفاده از گازهای سبک تولیدی در فرآیند تصفیه هیدروژنی نفت گاز به عنوان سوخت گازی از فناوریهای بکار رفته در واحد جدید است.
این مسوول افزود: در مقایسه با نسل قدیم واحدهای تصفیه هیدروژنی نفت گاز، استفاده از فناوری های نوین در واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز جدید علاوه بر کاهش مقدار آلاینده ها، کاهش هزینه انرژی مصرفی برای تولید بخار پالایشگاه و همچنین کاهش هزینه انرژی مصرفی واحد را نیز به دنبال دارد.
واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز، از واحدهای جدید پالایشگاه بندرعباس در طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز است که در آبان 97 به بهره برداری رسید و موجب تولید روزانه 15 میلیون لیتر نفت گاز مطابق با استاندارد یورو 4 در این پالایشگاه شد.
واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی 50 هزار بشکه در روز، بزرگترین واحد کاتالیستی این پالایشگاه به شمار می رود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.