به گزارش ایرنا، علیرضا حوت گنج آبادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 53 میلیارد و 440 میلیون ریال از این میزان اعتبار جذب شده است.
وی بیان داشت: از سال گذشته تاکنون نیز بیش از هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 46 میلیارد ریال اعتبار ملی برای مهار بیابان در استان هرمزگان هزینه شده است.
رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: آبیاری و مراقبت سنواتی کیدر جاسک به مساحت 70 هکتار، احداث بند خاکی سیریک و بندرلنگه به مساحت 58 هکتار نهالکاری و آبیاری مراقبت چاه مسلم بندرلنگه به مساحت 50 هکتار از مهم ترین پروژه های بیابان زدایی هرمزگان با اعتبارات استانی بوده است.
حوت گنج آبادی گفت: از محل اعتبارات ملی نیز مالچ پاشی مشکوهی جاسک به وسعت 700 هکتار و نهالکاری به وسعت 350 هکتار اجرا شده است.
وی با اشاره به وجود فروچاله ها در استان هرمزگان به علت استفاده بی رویه از سفره های آب زیر زمینی اضافه کرد: با تغذیه این سفره ها می توان به حفاظت از سفره های آب زیر زمینی کمک کرد که بیشترین کار اداره بیابان برای تغذیه این سفره ها احداث بند خاکی در مسیر آبراهه ها (مدیریت هرز آبها) است.
وسعت بیابان های استان هرمزگان یک و نیم میلیون هکتار و 28 کانون بحرانی به مساحت 318 هزار هکتار است که بیشتر در شهرهای جاسک، سیریک، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر، بندرعباس، قشم و بستک وجود دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.