به گزارش ایرنا، فواد حمزوی روز دوشنبه در نشستی با حضور مسوول سیستم های مالی اداره تدوین مقررات شرکت ملی گاز ایران و کارشناسان حسابداری صنعتی و بودجه 7 شرکت گاز استانی افزود: سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در راستای بهبود مستمر فعالیت های شرکت گاز و با هدف بهینه سازی سیستم مالی این شرکت راه اندازی شده است.
وی بیان داشت: این سامانه یکی از طرح های کیفی امور مالی شرکت گاز بوده که در شرکت گاز استان هرمزگان توسط بهمن بازگیر طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ادامه داد: در این مدل هزینه یابی، بر خلاف روش مرسوم، تمرکز بر شناسایی فعالیت های سازمان و تخصیص هزینه ها به فعالیت ها و درنهایت محصول و خدمات نهایی سازمان است.
حمزوی افزود: در روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت، ضمن شناسایی فعالیت های ارزشمند فعالیت های کم ارزش و یا بی ارزش را شناسایی می کند.
وی ابراز داشت: شرکت گازهرمزگان به عنوان دبیرخانه مرکزی پیاده سازی سامانه بهایابی بر مبنای فعالیت(ABC) با آموزش و برگزاری کارگاه عملی توسط طراح و مجری سیستم نسبت به پیاده سازی این سامانه در شرکت های گاز استانی اقدام می کند.
رییس امور مالی، پشتیبانی و ذیحسابی شرکت گاز هرمزگان نیز گفت: سامانه بهایابی بر مبنای فعالیت بیانگر تخصیص هزینه ها از منابع به فعالیت ها و از فعالیت ها به اهداف سازمان است.
بهمن بازگیر بیان داشت: این سامانه از جمله سامانه های مدرن هزینه یابی محصولات و خدمات است که نیاز شرکت ها و سازمان ها در جهت محاسبه دقیق و صحیح بهای تمام شده محصول، بهبود کیفیت فرایند تولیدات، حذف فعالیت های اضافه و بی ارزش، شناسایی فعالیت های ارزشمند و محرک های هزینه و تعیین راهبردهای تجاری را برای واحد اقتصادی فراهم می سازد.
به گفته وی، شرکت گاز هرمزگان از سال 95 در حکمی از ستاد، درصدد پیاده سازی سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت شد و مراحل و مقدمات راه اندازی این سیستم را پس از بررسی و مطالعات علمی آغاز کرد.
بازگیر اضافه کرد: شرکت های گاز استانی شامل سه گروه است که در حال حاضر در گروه نخست کارکنان از شرکت های گاز استانی کرمان، فارس، خوزستان،یزد، سمنان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در دوره آموزشی این سامانه دوره حضور دارند و آموزش دو گروه دیگر در دی ماه انجام می شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.