به گزارش ایرنا، آیت الله کاظم صدیقی روز یکشنبه درهمایش 'ولایت، محور اتحاد امت اسلامی' بندرعباس افزود: حضرت علی (ع) تنها متعلق به شیعه نیست بلکه برای تمام بشریت وجامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: اگر جامعه بشری به وجود و فضائل علی (ع) پی ببرد و از ایشان پیروی کند، هرگز آسیب نخواهد دید.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر یاد آورشد: علی (ع) تجلی عشق به خدا و حقیقت دین است که مسلمانان شیعه و اهل سنت برای حفظ وحدت و ادامه حیات خود باید زیر پرچم ولایت این امام همام باشند.
آیت الله صدیقی تصریح کرد: جامعه بشری با قدرت طلبی های خود قدر علی (ع) و اولاد علی(ع) را ندانستند اما بدانند که با دوره غیبت دین اسلام تعطیل نمی شود و تا قیام امام زمان(عج) ادامه می یابد.
وی همچنین با اشاره به واقعه غدیر و مساله جانشینی حضرت علی (ع) ادامه داد: غدیر تنها راه نجات پس از ختم رسالت است که می تواند سرلوحه برنامه و هدایت بشری باشد.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یاد آورشد: علامه امینی و آیت الله بروجردی از منادیان وحدت اسلامی هستند که با تحقیق و بررسی کتاب های شیعه و سنی توانستد وحدت و انسجام بین این قشر را با هم پیوند دهند.
آیت الله صدیقی گفت: خداوند در طول تاریخ، پیامبرانی را برگزید و با معجزاتی همراه کرد تا بشر اعتماد کنند و به جای جنگ، صلح داشته باشد.

** قرآن و عترت عامل اصلی وحدت مسلمانان است
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر نیز در این همایش گفت: قرآن، ولایت و امامت، قانون اساسی، رهبری و بصیرت از عوامل اصلی وحدت بین مسلمانان جهان و راهکاری مهم درمقابله با توطئه های استکبار جهانی است.
حسین ظریف منش افزود: شبکه های ضد اسلامی برای اختلاف بین شیعه و اهل سنت و ترویج بدعت ها شکل گرفته است که می طلبد این قشر بیش از پیش به اندیشه های ناب اسلامی روی آورده و وحدت خود را حفظ کنند.
وی بیان داشت: امروز شیعه انگلیسی و وهابیان نیز در صدد هستند که به طور مجدد نقطه ضعفی را در بین مسلمانان پیدا کنند اما بدانند که جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی و مدد اسلام همواره در همه عرصه ها پیروز بوده و دشمن توان مقابله با آن را ندارد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر یادآورشد: اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب، اختلاف بین مسوولان، اختلاف بین نسل ها، اختلاف بین مردم و مسوولان و اختلاف بین نخبگان و مردم از دیگر موضع های مورد تهاجم دشمن است که در این زمینه ها تلاش و برنامه ریزی وسیعی کرده است.
ظریف منش همچنین به میلاد حضرت محمد (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: این هفته یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی است که نشان ازعزت، اقتدار وحدت امت اسلامی دارد.
در این همایش یکروزه که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، جمعی از علما و اندیشمندان شیعه و سنی استان هرمزگان نیز به سخنرانی پرداختند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.