هوشنگ ملایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این شمار برای سه هزار و 203 حلقه چاه رأی صادر شده و 956 چاه تعیین تکلیف شده‌ است.
وی افزود: همچنین پرونده یک هزار و 311 حلقه چاه غیرمجاز به کمیسیون آب‌های زیر زمینی رفته که 957 رأی در این خصوص صادر شده است.
ملایی بیان داشت: حفر چاه های غیرمجاز در استان موجب نابودی دشت های آبی و ایجاد فروچاله ها ، کاهش آبدهی چاههای عمیق و نیمه عمیق ، هدر رفتن مقدار زیادی آب کشاورزی ، از بین رفتن پوشش گیاهی و ورود آبهای شور یا آلوده به داخل سفره های آب شیرین می شود.
وی با اشاره به وجود بحران کم آبی در هرمزگان، تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم و تاثیر چاه های غیرمجاز در تشدید این بحران، انسداد آنها برابر حکم قضایی در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.
این مقام مسوول تصریح کرد: در همین راستا اکیپ های گشت و بازرسی برای نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز به طور شبانه روز دشت ها را کنترل می کنند.
وی ضمن تاکید به شهروندان در خصوص جدی گرفتن هشدارهای بحران کم آبی در هرمزگان بیان داشت: شهروندان باید به منظور پیشگیری از هر گونه جیره بندی آب، توجه ویژه ای نسبت به صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.
بیش از 20 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است.
از مجموع 84 دشت موجود در هرمزگان، 35 دشت ممنوعه و چهار دشت نیز ممنوعه بحرانی هستند.
تعداد چاه های مجاز در هرمزگان حدود 17 هزار حلقه است.
هم اکنون تنها 43 حلقه چاه در هرمزگان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.