عبدالحمید حمزه پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 100 روستا در هرمزگان با تانکر آبرسانی می شوند و 150 روستا با بحران کم آبی مواجه هستند.
وی تصریح کرد: اقدام خوبی در جهت رفع مشکل کم آبی در روستاها در دست انجام شده که از جمله آن احداث آب شیرین کن ها با مشارکت بخش خصوصی است که تا پایان امسال 3 سایت آب شیرین کن روستایی در هرمزگان به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهار داشت: سایت های یاد شده در شهرستان‌های بندرلنگه، میناب و سیریک با ظرفیت 9 هزار متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار 400 میلیارد ریال در دست اجرا است.
حمزه پور اضافه کرد: 5 آب شیرین کن دیگر هم در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بستک، جاسک و سیریک با ظرفیت 5500 متر مکعب در شبانه روز در دست اجرا است که تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: هم اکنون 61 درصد از آب مورد نیاز روستاهای استان از چاه، چشمه و قنات، 24 درصد از آب شیرین کن ها و 15 درصد از سایر انشعابات تامین می شود.
وی کمبود منابع آبی را بزرگترین مشکل پیش روی استان دانست و گفت: این مشکل ناشی از برداشت های بی رویه، تدوام خشکسالی، شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی و همچنین تغییر اقلیم است.
یک هزار و 715 روستا در هرمزگان وجود دارد که از این شمار یک هزارو 282 روستا دارای شبکه و تاسیسات آبرسانی می باشند.
تعداد روستاهای بالای 20 خانوار هرمزگان یک هزار و 331 روستا است که از این تعداد یک هزار و 140 روستا دارای شبکه آبرسانی هستند.
متوسط نرخ روستا نشینی استان هرمزگان 46 درصد بوده که 21 درصد بالاتر از رقم متناظر ملی می باشد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.