دکتر فاطمه نوروزیان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هرچقدر فاصله بین مصرف مشروب الکلی و مسمومیت و مراجعه به پزشک کمتر باشد، احتمال نجات بیمار و کاهش عوارض، کمتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: مردم به اورژانس و مراکز درمانی اعتماد کامل داشته باشند و اگر فردی به مشروب الکلی‌ که مصرف کرده‌‌ شک دارد و وی یا اطرافیانش با نشانه های مسمومیت مواجه شدند، زودتر با 115 تماس گرفته یا به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کنند و از حفظ اسرارشان مطمئن باشند.
دکتر نوروزیان یادآور شد: اگر فرد در مراحل ابتدایی مسمومیت با الکل چوب باشد، به طور کامل درمان خواهد شد اما از یک مرحله به‌بعد، فرد به‌هیچ‌عنوان قابل درمان نخواهد بود.
به گفته این مقام پزشکی در مسمومیت های الکلی که در یک دوره 10روزه ( 4تا 14مهر) در هرمزگان رخ داد، 22نفر جان خود را از دست دادند و 132نفر نیز دیالیز شدند.
دکتر نوروزیان یادآور شد: تعدادی از این افراد اگر زودتر به بیمارستان مراجعه کرده بودند، از مرگ نجات می یافتند و یا نیازی به دیالیز نداشتند.
رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در رویداد جداگانه ای، از شب گذشته (27مهر ) تا ظهر شنبه 28مهر، 20نفر بر اثر مسمومیت با مشروب الکلی دست ساز به دو بیمارستان بندرعباس مراجعه کرده اند که یک نفر از آنان جان خود را از دست داد و 9نفر دیالیز شدند.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.