به گزارش ایرنا، شهید قاسمعلی موثق 14 شهریور سال 32 در بخش فین به دنیا آمد. دوران کودکی را در بخش فین از توابع شهرستان بندرعباس سپری کرد.
وی در مکتب خانه «کربلایی ملاعلی بایگان» قرآن را فراگرفت و دوره ابتدایی را در «دبستان بدر» فین گذراند و تحصیلات راهنمایی و متوسطه را در «دبیرستان قشم بهمن» بندرعباس ادامه داد.
شهید موثق علاقه خاصی به ورزش داشت و در رشته های فوتبال، والیبال، دوچرخه سواری و دو میدانی فعالیت می کرد.
وی دوران سربازی را در نیروی دریایی ارتش طی کرد و مدتی بعد به عضویت رسمی نیروی دریایی درآمد. دوره آموزشی تخصصی و مهارتی خود را در پادگان آموزشی ارتش که در بندر انزلی واقع بود، گذراند.
شهید موثق پس از گذراندن دوره آموزشی ابتدا به جزایر خارک و کیش رفت و سپس در سایر بندرهای جنوبی کشور مشغول پاسداری از آب های نیلگون خلیج فارس به عنوان فرمانده یکی از ناوچه های ارتش انجام وظیفه کرد.
وی پس از پیروزی انقلاب در تجمع های مذهبی شرکت می کرد و ارادت خاصی به امام خمینی(ره) داشت. در سال 62 ازدواج کرد که ثمره آن 2 فرزند دختر و یک پسر بود.
با شروع جنگ تحمیلی شهید موثق راه جبهه را در پیش گرفت و در منطقه های جنگی حضور پررنگی داشت.
فرماندهی و ناخدای ناوچه بودن او را از سایر دوستان و همکاران و حتی سربازانش متمایز نمی ساخت بلکه در کنار آنان مسوولیت رهبری و هدایت مجموعه تحت امر خود را عهده دار بود.
مسوولیت اصلی ناوبان دوم شهید قاسمعلی و همکارانش آب رسانی به جزیره های حیطه ماموریتش در خلیج فارس بود.
وی به همکاران و دوستان خود احترام می گذاشت و آن ها صمیمانه دوست داشت مهربانی اش باعث شده بود در طول خدمتش توجه خاصی به سربازان تحت امر خود داشته باشد.
از صفت های بارز شهید موثق می توان به خلق خوش و روی گشاده اش اشاره کرد. وی دوست نداشت کسی از او رنجیده خاطر شود و این خصلت باعث شده بود بزرگ و کوچک مجذوبش شوند.
شهید قاسمعلی موثق سرانجام و درحالی که فرماندهی بارج 1701 را برعهده داشت،26 مرداد سال 69 هنگام ماموریت آبرسانی به جزیره ها به شهادت رسید و در بهشت زهرای شهر فین به خاک سپرده شد.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.