به گزارش ایرنا، محسن یکتاپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاهش آلودگی خورها که به علت کاهش قاچاق سوخت در سالهای اخیر محقق شده، رهاسازی بچه میگو با هدف بازسازی ذخایر و افزایش مبارزه با صید غیرمجاز از جمله عوامل اصلی افزایش صید میگو در آبهای هرمزگان است.
وی ادامه داد: طبق آمار شیلات هرمزگان صید میگو امسال در 2 صیدگاه انجام می شود که در صیدگاه اول از دهم مهرماه جاری به مدت 10 روز کاری از منطقه سیریک تا شمال هرمز انجام شد.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: در صیدگاه دوم نیز که از 22 مهر از جزیره هرمز تا طولا در قشم آغاز شد به مدت 30 روز کاری ادامه دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: امسال بیش از 160 فروند لنج صیادی و 2 هزار و 200 صیاد در یکهزار و 420 کیلومتر مربع از آبهای این استان مشغول به صید میگو هستند.
یکتاپورخاطرنشان کرد: کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میزان صید قابل مجاز امسال را یکهزار و 650 تن، شامل یک هزارو 150 تن میگوی درشت و 450 تن میگوی ریز و سرتیز پیش بینی کرده اند.
در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان آمده است: با توجه به طول نوار ساحلی این استان، تنوع گونه ای، تنوع روشهای صید و داشتن 4 هزار و 200 فروند شناور مجاز صیادی و صید بیش از 40 درصد آبهای جنوب ، هرمزگان به عنوان قطب صید و صیادی کشور محسوب می شود.
در این اطلاعات آمار فعالان حوزه صید و صیادی حدود 30 هزار نفر ذکر شده که ساکن جزایر و 900 کیلومتر نوار ساحلی این استان در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هستند.
تنوع زیستی جانوری در خلیج فارس و دریای عمان بسیار زیاد است به طوری که آمارها نشان می دهد حدود 800 گونه ماهی، 15 گونه میگو، 10 گونه پستاندار دریایی، 5 گونه لاک پشت دریایی، بیش از 90 گونه پرنده و تنوع زیادی از پلانگنتون ها در این پهنه آبی وجود دارد.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.