ایرج بیت اللهی روز شنبه در حاشیه جشن شکوفه و غنچه ها و بازدید از مدرسه های ابتدایی ناحیه 2 بندرعباس در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود همه مشکلات در حوزه کمبود نیروی انسانی و فضاهای فیزیکی در هرمزگان، نگاه تحولگرای وزارت آموزش و پرورش به دوره ابتدایی با رعایت همه شاخص ها در متن برنامه های استانی قرار دارد.
وی بیان داشت: معلمان نیز با آموزش های تخصصی و امکانات و تجهیزات لازم به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان همت دارند.
این مسوول اظهارداشت: اداره مدرسه های دوره ابتدایی در هرمزگان با بهره گیری از راهبردهای ملی و توجه به شاخص های بومی مبتنی بر سند تحول بنیادین با رویکردی خلاقانه همراه بوده و همه ظرفیت ها برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در این دوره مهم پای کار است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان، آمار دانش آموزان دوره ابتدایی در استان هرمزگان را 214 هزار و 957 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به این که هنوز تعدادی موفق به ثبت نام نشده اند، آمار نهایی پس از تکمیل روند ثبت نام از سامانه سناد اعلام می شود.
بیت اللهی ادامه داد: امروز همزمان با سی و یکم شهریورماه 17 هزار نوآموز پیش دبستانی و 40 هزار و 645 دانش آموز کلاس اولی در هرمزگان راهی مدرسه شدند.
وی گفت: آشنایی با محیط مدرسه و مربیان و همچنین فراگیری تحصیل و یادگیری دانش از اهداف برگزاری جشن غنچه ها (پیش دبستانی ها) و جشن شکوفه ها (کلاس اولی ها) است.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 344 هزار و 536 دانش آموز در قالب 14 هزار و 107 کلاس درس در دوره های مختلف تحصیلی راهی مدرسه می شوند که 13هزار و 739 نفر معلم کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.