به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار داشت: در زمینه کاهش واردات موجود ارتباطی به کالاهای اساسی و مواد اولیه نداشته و مربوط به کالاهای غیر ضروری است.
وی با بیان اینکه چشم انداز صادرات و واردات در هرمزگان خوب است، افزود: در شرایط امروز اقتصاد، صادرات از رونق بسیار خوبی برخوردار است ولی به تناسب آن عواید حاصل از این صادرات باید به کشور بازگردد و بازرگانان در این زمینه مهم باید توجیه شوند.
استاندار هرمزگان با اشاره به تامین سوخت مورد نیاز شناورهای تجاری، تصریح کرد: شناورهایی که از طریق مبادی رسمی اقدام به واردات و صادرات می کنند، سوخت آنها در محدوده آب های کشور با نرخ داخلی و در آب های بین المللی متناسب با قیمت های منطقه محاسبه می شود.
همتی خاطرنشان کرد: دولت هیچ تعهدی در تامین سوخت شناورهایی که از طریق مبادی غیر رسمی فعالیت می کنند ، ندارد.
وی با اشاره به برنامه سفر هیات اقتصادی عمان به استان هرمزگان، گفت: این هیات مهرماه با هدف توسعه و تعمیق روابط اقتصادی با محوریت استانداری میهمان استان هرمزگان خواهند بود.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای توسعه روابط اقتصادی با کشور عمان به دبیرخانه این سفر ارسال نمایند.
همتی بیان داشت: کمیته ای ویژه جهت رفع موانع توسعه صادرات و واردات در هرمزگان با مسوولیت معاونت اقتصادی استانداری و با حضور دستگاه های اجرایی از جمله گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل می شود.
وی تصریح کرد: این کمیته به صورت ویژه پیگیری تخلیه به موقع کالاهای اساسی و مواد اولیه در بنادر و گمرکات استان را در دستور کار خود قرار دهد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.