به گزارش ایرنا، شهید حسین علیاس 26 آذر1325 در آبادان به دنیا آمد. پدرش اهل روستای 'دزک' از توابع شهرستان بندرعباس بود و در شرکت نفت کار می کرد.
وی مدرک کارشناسی در رشته 'زبان و ادبیات فارسی' را گرفت و دبیر آموزش و پرورش شد و در سال 1350 ازدواج کرد و ثمره ازدواجش نیز یک پسر و 2 دختر بود.
شهید علیاس از مبارزان قبل از انقلاب بود و بیش تر نشست سیاسی قبل از انقلاب در منزل ایشان و با همکاری برادرش جمشید برگزار می شد.
برادر شهیدش منصور هم جزو مبارزان قبل از انقلاب بود. این دو برادر در هنگام توزیع اعلامیه در مسجد فاطمه توسط ساواک دستگیر شدند و مدتی را در بازداشت بسر بردند.
این شهید 9 مرداد سال 66 در مکه مکرمه هنگام شرکت در راهپیمایی برائت از مشرکان توسط نیروهای سعودی به شهادت رسید.
شهید حسین علیاس در وصیت نامه اش به آیه 185 سوره آل عمران«و زندگی دنیا چیزی جز مایه فریب نیست»، اشاره و آورده است: قبل از همه چیز همه را به تقوای الهی و راه خدا دعوت می کنم و از همگی حلالیت می طلبم.
وی در ادامه این وصیت نامه اش افزوده است: خدایا کمکم کن برای تو و در راه تو و مثل حسین(ع) تو کشته شوم آن گونه که محبوبان و عاشقان را می کشی ... از تو متشکرم که دلی لرزان به من دادی، دلی که در مقابل عشق تو می لرزد و چشمی که در مقابل عظمت تو همیشه اشک بار است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.