موسی رنجبری روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ویزیت این بیماران در قالب طرح شهید رهنمون (اعتلای بسیج) در مدت 2 روز و با حضور 27 پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک و همچنین همکاری 11 دستیار و چهار ماما و پرستار در مناطق خمینی شهر، گافر و پارامون بشاگرد انجام شده است.
وی افزود: تیم درمانی اعزامی به منطقه بشاگرد به مدت 10 روز به بیماران و مراجع کنندگان خدمات پزشکی ارایه خواهند کرد.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: هفت هزار و 500 بیمار در قالب طرح شهید رهنمون در سه ماهه نخست امسال در مناطق محروم این استان ویزیت رایگان شدند.
طرح شهید رهنمون از سال گذشته به فرمان رییس سازمان بسیج در کشور کلید خورد که در این طرح تمامی مناطق محروم و کم برخوردار در حوزه های بهداشت و درمان، فرهنگی، رفاهی و معضلات اجتماعی پایش شده و ضمن ارائه خدمات و مشاوره های رایگان در این موارد، گزارش آن به بسیج جامعه پزشکی کشور و سازمان بسیج ارسال می شود.
شهید دکتر محمدعلی رهنمون در روز هفتم مردادماه 1334 در شهر یزد دیده به جهان گشود، وی در دوران دفاع مقدس در عملیات های جنوب و غرب کشور مسوولیت بیمارستان های صحرایی را عهده دار بود و سرانجام در سپیده دم روز ششم اسفندماه سال1362در عملیات غرورآفرین خیبر در سنگر همیشگی خود، بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) در منطقه طلائیه، در حال ادای فریضه نماز صبح به شهادت رسید. از وی به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی یاد می شود.
شهرستان بشاگرد در 370 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و از جمله مناطق محروم و کمتربرخوردار این استان است که البته در سالهای اخیر گام های موثری جهت عمران و آبادانی این منطقه برداشته شده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.