به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در آیین بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی و گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند استان مرکزی در اراک افزود: هشت هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در حوزه طرح های بهره برداری شده و بقیه مربوط به آغاز عملیات اجرایی طرح ها در بخش های مختلف است.
وی بیان کرد: طرح های تدارک شده برای هفته دولت امسال با وجود تنگناهای اقتصادی نسبت به سال قبل 9 درصد بیشتر است و این مهم به دلیل هدفگذاری و راهبری نیازهای استانی و مدیریت صحیح منابع رخ داده است.
استاندار مرکزی ادامه داد:کارگزاران دولت با وجود همه تنگناها می کوشند بهترین خدمات را ارائه داده و انتظارات مردم را پاسخگویی کنند.
آقازاده اضافه کرد: مراجهات به دستگاه های دولتی بر اساس آمار رسمی کشور حدود پنج میلیون در روز است این کارگزاران دولتی باید به این حجم زیاد پاسخگویی کنند.
وی عنوان کرد: نیروی انسانی ماهر و متخصص سرمایه دولت است و در این راستا باید برنامه ریزی ها روز به روز تقویت شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: رشد صادرات غیرنفتی کشور و استان مرکزی در پنج سال گذشته چشمگیر بوده و با وجود تمام کاستی ها روند امور در حوزه اقتصادی استان مرکزی نسبت به سال گذشته مطلوب تر رقم خورده است.
آقازاده یادآور شد: اتفاقات مطلوبی در شرکت هپکو اراک به عنوان یکی از واحدهای دارای مشکل در حاد رخ داده و امید است تا پایان سال جاری شرایط موثر در خطوط تولید این واحد صنعتی پایدار شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت روحیه نشاط به جامعه تاکید کرد و افزود: کارمندان در این راستا نقش مهمی دارند و باید با اخلاقمداری و احترام به ارباب و رجوع در این خصوص نقش آفرینی کنند.
استاندار مرکزی بیان کرد: رسیدگی به مطالبات کارمندان و توجه به محرک های رشد فردی و سازمانی آنان از تکالیف مهم حلقه مدیریتی استان مرکزی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: تسهیل در خدمات اداری و حذف نظام کاغذبازی از برنامه های مهم دولت است و باید در این راستا کوچک سازی دولت و چابکی نیروی انسانی محور باشد.
«سعید فرخی» افزود: کارکرد نظام اداری باید روز به روز تقویت شده و سطوح رضایتمندی و خدمات در این مجموعه افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک نقش موثری در کم شدن فساد در بدنه دولت و افزایش رضایتمندی مردم دارد که باید این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فرخی اظهار داشت: مطالعات عمیق علمی به منظور مسئه شناسی نظام اداری امری ضروری است.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید در بخش های مدیریتی از جوانان و بانوان به صورت هوشمندانه و برمبنای شایسته سالاری بهره ببرند و این مهم تا حدی در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفته اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: آموزش نقش موثری در ارتقا و اثربخشی کارمندان دارد که این بخش باید بر اساس نیاز و دانش روز مورد توجه قرار گیرد و میز خدمت و دفاتر پیشخوان دولت نیز باید به صورت جدی در بدنه دولت رعایت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز ضمن قرائت بیانیه بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی این استان گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز انسان های صبور و فداکار هستند و کارمندان باید در عمر خدمتی خود از رویه و منش آنان الگوگیری کنند.
«رقیه یادگاری» افزود: هفته دولت فرصت ارزشمندی برای ارزیابی عملکرد کار مدیران و کارمندان است.
در این آیین سه نفر از کارمندان دستگاه های اجرایی استان مسائل و مشکلات این قشر را مطرح کردند و از دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.