سید «محمد حسینی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 53 اقامتگاه در منطقه نمونه گردشگری محلات وجود دارد که 11 اقامتگاه توسط بخش خصوصی بازسازی شده است.
وی بیان کرد: چهار متقاضی راه اندازی اقامتگاه بومگردی در محلات وجود دارد و سرمایه گذاران بومی از بخش خصوصی در این منطقه نمونه گردشگری با سیاست های تشویقی دولت روز به روز در افزایش مشارکت ترغیب می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: مقدمات و زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در 40 هکتار اراضی این منطقه در طرح هادی 480 هکتاری فراهم شده است.
حسینی بیان کرد: هر سرمایه گذار که بخواهد در آبگرم محلات طرحی را اجرا کند، زمین دولتی در اختیارش قرار می گیرد و تسهیلات بانکی با بازپرداخت تک رقمی داده می شود.
وی گفت: زیر ساخت های آب، برق و راه دسترسی آسان در آبگرم محلات فراهم است و متقاضیان می توانند با کسب مجوز لازم با توجه به فراهم شدن زیر ساخت ها اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: با شروع تعطیلات تابستانی حضور گردشگران در جاذبه چشمه های منحصر به فرد درمانی آبگرم این شهرستان چشمگیر است.
حسینی افزود: 53 واحد اقامتی با ظرفیت هریک 20 نفر برای ارائه خدمات و اسکان مسافران و گردشگران در مجاور چشمه های آبگرم محلات ساماندهی شده و عوامل خدمات رسان و امدادی در آن ها مستقر است.
وی، فعال شدن هتل آبگرم با ظرفیت اسکان و خدمات رسانی 100 نفر و تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این منطقه پرتردد در تعطیلات تابستانی عنوان کرد.
آبگرم محلات از سرمایه های دیرینه گردشگری استان است که در سال 1385 به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب هیات دولت رسید و با تصویب نامه منطقه نمونه گردشگری،این مجموعه به دهکده آبگرم نامگذاری شد.
آبگرم محلات دارای طرح تفضیلی و طرح هادی به وسعت 400 هکتار است.
جاذبه های طبیعی شهرستان محلات پربازدید کننده ترین جاذبه های طبیعی در استان مرکزی است به طوری که در ایام تعطیلات روزانه بیش از 15هزار نفر گردشگر سلامت از این اماکن طبیعی استفاده می کنند.
چشمه های آبگرم محلات در 15 کیلومتری شمال شرقی این شهرستان در نزدیکی روستای «نینه» از دهستان خورهه شهرستان محلات از توابع استان مرکزی واقع شده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.