به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی در آیین آغاز عملیات اجرایی این واحد تولیدی گفت: کارخانه سپید گچ ساوه با قوانین و چارچوب های محیط زیستی مرتبط و از صنایع پاک محسوب می شود.
سید «علی آقازاده» اظهار کرد: سپیدگچ ساوه علاوه بر سوابق درخشان حوزه تولید، در بکارگیری نیروهای بومی نیز پیشتاز است و محصولات این کارخانه علاوه بر استفاده در صنایع ساختمانی داخلی به سایر کشورها نیز صادر می شود.
وی افزود: کارخانه شماره 2 سپیدگچ که ویژه تولید دیواره های پیش ساخته گچی است امروز وارد فاز اجرایی می شود و با بهره برداری از آن، اشتغال منطقه نیز قوت می یابد.
استاندار مرکزی گفت: یکی از دلایل تاخیر در آغاز عملیات اجرایی این کارخانه نوسانات ارزی و تحریم ها بود و اگر چنین مشکلاتی وجود نداشت شاید تا امروز تسهیلات ارزی آن اختصاص می یافت و کار انتقال دستگاه های مورد نیاز و نصب آنها نیز انجام می شد.
آقازاده اظهار کرد: برای رفع مشکلات این کارخانه حمایت های لازم در دستور کار قرار می گیرد و با مراجع مرتبط در پایتخت رایزنی می کنیم تا بتوان برای تکمیل این واحد از ارز چهار هزار و 200 تومانی استفاده کرد.
وی ادامه داد: دستیابی به فناوری روز دنیا در تولید دیواره های پیش ساخته گچی در کشور و استان مرکزی یکی از اهداف ساخت این کارخانه در ساوه است.
استاندار مرکزی از رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خواست که در مورد مشکلات این کارخانه و سایر واحدهای تولیدی نسبت به برگزاری جلسه با مسئولان عالی در تهران اقدام کند.
مدیرعامل شرکت سپید گچ ساوه نیز گفت: این کارخانه در سال 61 به عنوان نخستین کارخانه 500 تنی در استان مرکزی بهره برداری شد و در سال 75 نیز ظرفیت تولید آن به یک هزار تن و در سال 1380 نیز به 2 هزار تن در روز رسید.
«ناصر اقبالیون» افزود: واحد تولید بلورگچ این کارخانه در نوبران نیز اکنون با یک هزار و 500 تن تولید در روز فعالیت می کند.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از کارخانه دوم در غرق آباد، امکان ایجاد 400 شغل مستقیم و افزون بر 2 هزار شغل غیر مستقیم وجود دارد.
اقبالیون گفت: پیش بینی شده بود این کارخانه با 120 میلیون دلار به بهره برداری برسد اما با نوسانات ارزی به حدود 270 میلیون دلار نیاز است که نیازمند به حمایت دولت هستیم.
وی گفت: ایران در زمره بهترین کشورهای جهان از نظر تولید گچ در جهان است و معادن متنوعی هم در نقاط مختلف کشور وجود دارد.
مدیرعامل شرکت سپید گچ ساوه گفت: در 40 سال اخیر به دلایل مختلف تحرک زیادی در صنعت گچ ایجاد نشده و در زمینه فرآوری نیز تنگناهایی وجود داشته و نیاز کشور به سمت و سوی مواد گچی سبک و صنعتی رفته است.
اقبالیون گفت: بیش از 50 نوع محصول در کارخانه سپیدگچ تولید می شود که انواع محصولات سیمانی افزودنی دار در زمره آن است.
مدیرعامل شرکت سپیدگچ ساوه گفت: 10 هکتار زمین در شهر صنعتی غرق آباد اختصاص یافته که چهار هکتار آن مربوط به زیربنای سالن و بخش های تولیدی است و در صورت تامین منابع ارزی امکان بهره برداری از این کارخانه تا 16 ماه آینده وجود دارد.
استاندار مرکزی همچنین با خانواده شهید ابراهیم اشرفی که در دهم مرداد سال 66 در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید، دیدار کرد.
دیدار با اعضای شوراها و دهیاران نوبران از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به بخش نوبران است.
6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.