به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده » روز شنبه در جریان سفر به زرندیه در نشست با دهیاران و شورای اسلامی روستایی بخش خرقان افزود: دهیاران و شورای اسلامی روستاهای این بخش با هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت اعتباری موجود در راستای تامین زیرساخت ها، گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی تلاش کنند.
وی اظهار داشت: در بخش خرقان به علت نیازهای مختلف باید حرکت جهادی صورت گیرد تا این منطقه از بن بست راه های ارتباطی خارج و به عنوان یکی از مناطق گردشگری درآمد زا معرفی شود.
آقازاده بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای هموار شدن مسیر توسعه بخش خرقان امری اجتناب ناپذیر است.
استاندار مرکزی افزود: آثار تاریخی و داشته های فرهنگی فراوانی در بخش خرقان وجود دارد و وجود کلیسای ارامنه نشان از زندگی آرام و مسالمت آمیز مسلمانان در کنار اقلیت های مذهبی است.
آقازاده بیان کرد: بخش خرقان به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار نیازمند تامین زیرساخت هایی در بخش گردشگری، صنایع کشاورزی و تبدیلی است.
وی اضافه کرد: وجود بیش از 100 هزار راس دام نشان دهنده صنعت پویای دامپروری در بخش خرقان است.
استاندار مرکزی گفت: اقلیم خوش آب و هوا در بخش خرقان موجب شده تا این منطقه ظرفیت مناسبی برای بوم گردی و گردشگران روستایی باشد.
آقازاده افزود: تامین و توسعه راه های ارتباطی و بهداشتی و نیز فضا سازی گردشگری در خرقان می تواند زمینه مهاجرت معکوس را فراهم کند.
استاندار مرکزی در سفر به خرقان از کلیسای ارامنه « چناقچی» بازدید کرد.
دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران از برنامه های دیگر استاندار مرکزی در سفر به زرندیه است.
بخش خرقان از توابع شهرستان زرندیه 10هزار نفر جمعیت دارد.
4896/6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.