دبیر برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی(ص) و گل های فاطمی(س) در خمین در حاشیه آیین گشایش این رقابت های قرآنی در گفت و گو با ایرنا، توضیح داد: این رخداد قرآنی با حضور یکهزار دختر و پسر از مقاطع پیش دبستانی تا دوم متوسطه (6 تا 18 سال)شهرستان خمین به مدت 2 روز برگزار می شود.
«رضا کوچکی» افزود: نفرات برتر این جشنواره به مرحله استانی که نیمه اول شهریورماه امسال در دلیجان برگزار می شود راه می یابند.
وی اظهار داشت: جشنواره گل های محمدی(ص) و گل های فاطمی(س) با رویکرد آموزش، مسابقه و همایش در رشته های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآنی برگزار می شود.
دبیر جشنواره گل های محمدی ادامه داد: 600 نفر در رشته های قرآنی و 400 نفر در رشته های هنری این جشنواره شرکت کردند.
کوچکی گفت: 150 شرکت کننده که رتبه های اول تا سوم را در رشته های قرآنی و هنری جشنواره کسب کنند در آیین اختتامیه تجلیل می شوند.
وی اظهار داشت: زادگاه امام راحل توانمندی برگزاری جشنواه گل های محمدی را تا 10 هزار شرکت کننده در صورت تامین اعتبار دارد.
دبیر جشنواره گل های محمدی(ص) تصریح کرد: نوجوانان و جوانان خمین استعداد زیادی در فراگیری علوم قرآنی، حفظ و قرائت قرآن را دارند و با حمایت بیشتر مسئولان می تواند این شهرستان به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.
خمین تنها شهرستان در استان مرکزی است که دارای دانشکده علوم قرانی با 160 دانشجو است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.