سعید فرخی روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان مرکزی افزود: از خرداد ماه امسال تاکنون 67 تن گوشت در راستای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان در این شهرستان توزیع شده است.
وی ادامه داد: با ایجاد سکوی تخلیه (گمرک مجهز به سردخانه) فرصت توزیع گوشت گرم وارداتی در استان مرکزی افزایش یافته و امکان پخش این محصول در سایر شهرستان ها نیز فراهم می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون لاستیک مورد نیاز رانندگان وسایل سنگین به میزان کافی در استان وجود داشته و مشکلی در توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون داران وجود ندارد.
فرخی گفت: 80 درصد مطالبات به حق رانندگان وسایل سنگین استان مرکزی تا کنون محقق شده است و تحقق دیگر خواسته های این قشر در دستور کار استانداری این استان قرار دارد.
وی افزود: بهره گیری از راه آهن برای انتقال هرچه سریعتر فرآورده های مورد نیاز استان از جمله برنامه های استانداری مرکزی است که در صورت نیاز عملیاتی می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی از افزایش قیمت 10 درصدی تعرفه مهد های کودک در سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و ادامه داد: این افزایش قیمت با توافق سازمان بهزیستی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و مصوبه کارگروه تنظیم بازار همانند سال های گذشته امسال نیز در استان انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: عملیات توزیع حواله لاستیک با نرخ دولتی از پنج شنبه هفته گذشته در اراک آغاز و لاستیک مورد نیاز کامیون داران در کوتاهترین زمان در اختیار آنان قرار می گیرد.
علی زندی فر افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و نشست هایی که با انجمن لاستیک شهرستان های ساوه، خمین، دلیجان و محلات برگزار شده توزیع حواله لاستیک مورد نیاز رانندگان وسایل سنگین این شهرستان ها در اولین فرصت آغاز می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: تا کنون 80 درصد از مطالبات رانندگان وسایل نقلیه سنگین در استان محقق شده است و رفع بقیه مشکلات این قشر در دستور کار این اداره کل و استان قرار دارد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: گوشت گرم وارداتی توسط 10 تا 15 مباشر زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور توزیع می شود که از این تعداد 2 مباشر در استان فعال است.
جعفر اصغری افزود: گوشت گرم وارداتی از آسیای میانه به استان مرکزی وارد می شود که در صورت ایجاد سکوی تخلیه در شهرستان اراک، امکان توزیع این محصول در سایر شهرستان ها وجود دارد.
وی ادامه داد: روزانه 10 تن گوشت گرم به اراک وارد می شود که چهار تن این محصول در این شهرستان توزیع و بقیه به سایر استان ها ارسال می شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اکنون قیمت هر کیلو گوشت بره در کشتارگاه های دام استان 515 هزار ریال، گوشت بزغاله 525 هزار ریال و گوشت گوساله 325 ریال به واحدهای توزیع عرضه می شود.
اصغری ادامه داد: به دلیل کمبود دام سبک در استان عمده گوشت مورد نیاز از استان های همجوار تامین و در زمینه تامین گوشت دام سنگین در استان مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: 10 هزار راس دام سبک و یک هزار راس دام سنگین ماهانه در استان مرکزی کشتار می شد که اکنون کشتار دام سبک به 6 هزار راس و دام سنگین به 800 راس کاهش یافته است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: واردات گوشت گرم و کاهش قدرت خرید مردم از مهمترین عوامل کاهش کشتار دام در استان بوده است.
اصغری افزود: گوشت دام سبک با دمبه با قیمت 550 تا 570 هزار ریال، گوشت مخلوط 500 هزار ریال، گوشت گوساله 450 هزار ریال و گوشت گوساله مخلوط با قیمت 400 تا 430 هزار در بازار عرضه می شود.
وی با یادآوری توزیع گوشت گرم وارداتی از خرداد ماه امسال در اراک افزود: 67 هزار و 448 کیلوگرم گوشت در 22 مرحله به استان مرکزی وارد شده است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: گوشت وارداتی در محل سکوی تخلیه با قیمت 300 هزار ریال تحویل و با قیمت 350 هزار ریال در بازار عرضه می شود.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.