به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محمد تقی امینی در جمع خبرنگاران، افزود: بیش از یکهزار و 100 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این فرآیند فرهنگی حضور دارند.
وی ادامه داد: دانش آموزان در طرح اردوهای هجرت در زمینه رنگ آمیزی، دیوار نویسی، علامت گذاری و رنگ آمیزی میادین رشته های مختلف ورزشی و تعمیرات میز و صندلی فعالیت می کنند که بیش از 100 مدرسه به خصوص در مناطق محروم استان برای این مهم معرفی شده است.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: طرح اردوهای هجرت سه از سوی این نهاد انقلابی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ‌در معرفی مدارس، بسیج سازندگی در فراهم کردن امکانات، لوازم و اعتبارات مورد نیاز، هماهنگی طلاب در اعزام یک روحانی در هر اردو و بسیج فرهنگیان در اعزام استادکار برگزار می شود.
وی توضیح داد: طرح اردوهای هجرت سه در سه بخش یک، هفت و 10 روزه برگزار می شود و دانش آموزان علاوه بر انجام فعالیت های عمرانی در مدارس، در کلاس های معرفتی، کمک آموزشی و بصیرت افرایی نیز شرکت می کنند.
سرهنگ پاسدار امینی یادآوری کرد: دانش آموزان در مدارس روستایی در جمع آوری محصولات کشاورزی، دامداری، آبرسانی، ایجاد فضای سبز و برگزاری آیین های مذهبی و فرهنگی نیز فعالیت دارند.
وی گفت: بسیج دانش آموزی با تهیه پارچه و ساماندهی شماری از دانش آموزان دختر به دوخت لباس های فرم دانش آموزان اقدام کرده است که سال گذشته بیش از 210 دست لباس فرم دانش آموزی تهیه و توزیع شد.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی رشد و تعالی، خلاقیت، مسئولیت پذیری، تقویت روحیه کارآفرینی و در نهایت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را مهمترین هدف برگزاری اردوهای هجرت عنوان کرد.
آیین نامه اردوهای هجرت سه خرداد ماه سال 1385 به پیشنهاد معاونت اجرایی رئیس جمهوری وقت و به استناد اصل 138 قانون اساسی از سوی هیات وزیران ابلاغ شد.
این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی و کمک به سازندگی و خدمات‌ رسانی به روستاها و مناطق محروم انجام می شود و سازمان بسیج سازندگی موظف است از نیروهای جوان داوطلب دانش‌آموز، دانشجو و طلبه برای شرکت در اردوهای موضوع این آیین‌نامه دعوت و ثبت‌نام کند.
۷۴۷ دانش آموز ، ۴۵ استاد کار فرهنگی و ۳۴ طلبه سال گذشته در اردوهای هجرت سه استان مرکزی حضور داشتند که ۶۸ هزار متر مربع رنگ آمیزی، چهار هزار متر مربع دیوارنگاری و تعمیر ۴۰۰ میز و صندلی در ۱۱۸ مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی بخشی از فعالیت های این گروه ها بود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.