به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالله حسینخانی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت اوقاف و امورخیریه در سالن اجتماعات فرمانداری خمین، افزود: این مسابقات از 10 تا 23 مهرماه سال جاری برنامه ریزی شده و 750 نفر از سراسر کشور در این دوره از رقابت های کشوری در اراک شرکت دارند.
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات از اردیبهشت ماه سال جاری با برگزاری مرحله شهرستانی در سراسر کشور آغاز شده و درفروردین سال 98 همزمان با 27 رجب، سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) با برگزاری مرحله بین المللی به پایان می رسد.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امورخیریه استان اظهار داشت: ستاد راهبردی، معین و اجرایی به منظور برگزاری با کیفیت این مسابقات در استان مرکزی تشکیل شده است.
حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به تشکیل 11 کمیته در ستاد معین این مسابقات افزود: کمیته های اطلاع رسانی، تبلیغات شهری، فرهنگی و هنری، امور بانوان، شهرستان ها، جلب مشارکت و منابع مالی، دانشگاهیان و نخبگان، تشریفات، امنیتی و انتظامی و بازرسی و ارزشیابی در این ستاد فعالیت دارند.
وی گفت: 20 داور در برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقافحضور داشتند که 11 داور بومی استان بود.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امورخیریه استان مرکزی توضیح داد: برگزاری مسابقات کشوری در استان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت ها، جاذبه های گردشگری و توانمندی های استان است.
حجت الاسلام حسینخانی گفت: همزمان با برگزاری مسابقات قرآن برنامه های جنبی مانند محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در شهرهای استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: به منظور آمادگی شرکت کنندگان استان در مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت اوقاف و امورخیریه 2 دوره آموزشی در محلات و اراک با حضور استادان کشوری برگزار می شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: کتاب قرآن راهنمای جامع در تمام ابعاد زندگی انسان است و باید از آموزه های عمیق آن در ساماندهی آسیب های اجتماعی بهره جست.
احمد طهرانی افزود: با اجرای دستورات دینی و مفاهیم کتاب الهی می توان بسیاری از معضلات را در جامعه حل کرد.
وی ادامه داد: خمین با فعالیت موسسه های قرآنی متعدد تحت نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و برگزاری چهار دوره جشنواره گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی(س) ظرفیت قرآنی ویژه ای را در استان مرکزی دارد.
در این نشست حکم فرماندار خمین به عنوان رئیس کمیته شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت سازمان اوقاف و امورخیریه اعطا شد.
شهرستان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و در 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.