به گزارش ایرنا، امام جمعه خمین گفت: حمایت قاطع از ولایت فقیه و عمل به فرامین معظم له، نسخه شفابخش عبور از مشکلات و خنثی کردن دسیسه های دشمنان نظام اسلامی است.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین افزود: مسئولان و دست اندرکاران باید با عمل صادقانه و تعهدشان در مقابل دشمنان بیاستند و ظرفیت های داخلی را بارور کنند.
وی اظهار داشت: موضع و خیانت های اروپاییان در فرامین رهبری به وضوح برای مردم تبیین شده است و باید از تجربه های گذشته عبرت گرفت و در مقابل دشمنان با قدرت ایستاد.
وی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی ابرقدرت ها با تجهیزات کامل در مقابل ایران قرار داشتند اما به برکت خون شهدا و مقاومت و ایستادگی غیور مردان کشور جبهه حق پیروز شد.
خطیب جمعه خمین گفت: راهبرد حفظ ارزش های نظام اسلامی مقاومت و ایستادگی هوشمندانه در برابر دشمنان است و همه باید در این حوزه همراه و پشت سر ولی فقیه حرکت کنند.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان مشخص است به فرموده امام راحل وظیفه شورای نگهبان بسیار مهم و مقدس است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان به وظیفه خود که حفاظت از احکام مقدس اسلام است با قاطعیت عمل می کند.
خطیب جمعه خمین همچنین با تاکید بر صرفه جویی آب و برق، گفت: برای عبور از مشکلات کمبود منابع آب و برق همه باید همراه دولت باشند و رفتارهای مصرف بهینه نهادینه شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: مصرف سوخت، آب و برق در کشور سرسام آور است و اگر هر خانوار یک لامپ خاموش کند حجم زیادی از منابع برق مدیریت می شود و می توان راحت تر از مشکل عبور کرد.
اهمیت عفاف و حجاب و حفظ ارزشهای اسلامی و دهه کرامت از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته خمین بود.

***امام جمعه ساوه: شورای نگهبان حافظ نظام است
امام جمعه ساوه با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: این نهاد حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و از سرمایه های مهم کشور محسوب می شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه افزود: فلسفه اصلی تشکیل شورای نگهبان تاکید بر حاکمیت شریعت اسلامی براساس اصل دوم قانون اساسی و صیانت از وجود قانون اساسی است.
وی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته از وظایف مهم شهروندان احترام به قانون اساسی و اطاعت از آن است و ضمانت اجرای این اصل مهم در کشور ما با شورای نگهبان است و همه باید جایگاه این نهاد را تقویت کنند.
حجت السلام حسینی ادامه داد: نظارت بر انتخابات نیز از وظایف خطیر شورای نگهبان است.
امام جمعه ساوه با گرامیداشت دهه کرامت گفت: لازم است مومنان در خانواده، اداره و بازار با همدیگر رفتاری کریمانه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: عزل و نصب مدیران مسئله ای طبیعی است اما باید از شان و خدمات مدیران تقدیر شود و روند انتصاب ها و برکناری ها نیز متناسب با اخلاق و به دور از حب و بغض باشد.
امام جمعه ساوه عنوان کرد: ولایت فقیه در جمهوری اسلامی محوریت امور را دارد که همه باید حول آن حرکت کنند.

***خطیب جمعه زرندیه: عفاف و حجاب سرمایه با برکت انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت زرندیه گفت: عفاف و حجاب سرمایه با برکت انقلاب اسلامی است و دشمنان می کوشند به این حوزه خدشه وارد کنند.
حجت الاسلام سید حسن سید محمدی افزود: حجاب و عفاف مسئله ای اجتماعی و سیاسی است و به همین دلیل است که دشمنان با ترویج بی عفتی و بی غیرتی در پی ضربه زدن به این ارزش هستند.
وی همچنین به سفر اخیر علی اکبر ولایتی به روسیه و دیدار او با رئیس جمهوری این کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار پیام شفاهی مقام معظم رهبری و پیام کتبی رئیس جمهوری ایران به پوتین ارائه شد که نشان از توجه ایران به شرق و سایر کشورها در برابر زیاده خواهی های آمریکا و غرب دارد.
وی افزود: برقراری ارتباط با کشورهای جهان باید با رعایت عزت، مصلحت و حکمت باشد.
امام جمعه زرندیه یاداور شد: راهبری های حکیمانه ولایت فقیه موجب عزتمندی نظام اسلامی شده و امروز مقاومت اسلامی در جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد.
در 33 نقطه شهری استان مرکزی نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می شود.
6539/4896/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.