محمدرضا جیریایی روز چهارشنبه در نشست با مسئولان روابط عمومی های استان مرکزی افزود: پارسال یک هزار و 720 میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمانی در سطوح 2 و سه (خدمات تخصصی و توانبخشی سرپایی) توسط اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی هزینه شده که 650 میلیارد ریال آن به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 2 سوم هزینه های پرداخت شده در این سطوح به صورت هزینه انباشته و بدهی از سال گذشته برای اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی باقی مانده است.
وی اظهار داشت: 480 میلیارد ریال سال گذشته برای ارائه خدمات درمانی به سطوح یک ( صندوق بیمه روستاییان و عشایر) استان مرکزی هزینه شده که تمامی این هزینه ها به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: 558 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در قالب پنج صندوق شامل 308 هزار نفر صندوق روستاییان و عشایر، 88 هزار نفر صندوق کارکنان دولت، 123 هزار نفر صندوق بیمه همگانی، پنج هزار و 586 نفر صندوق اتباع بیگانه و 32 هزار نفر صندوق سایر اقشار( جانبازان، طلاب، دانشجویان) از خدمات بیمه ای این اداره کل بهره مند می شوند.
جیریایی افزود: 730 موسسه طرف قرارداد وظیفه خدمت رسانی به این افراد را برعهده داشته و ماهانه 250 هزار خدمت توسط این موسسه ها به افراد تحت پوشش ارائه می شود.
وی ادامه داد: ماهانه 180 میلیارد ریال هزینه توسط اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی برای تسویه این خدمات به موسسه های طرف قرارداد پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و منابع مالی، مدیریت هزینه از اولویت های این اداره کل در سال جاری است که اطلاع رسانی و سیاست گذاری برای افزایش توانمند سازی و آگاهی بیمه شدگان با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای و دستگاه های فرهنگی استان در دستور کار قرار دارد.
جیریایی افزود: خرید راهبردی خدمات درمانی از دیگر برنامه های سازمان بیمه سلامت در سال جاری بوده و پرداخت پول به موسسات در این راهبرد بر اساس سطح کیفیت ارائه خدمات به بیمه شدگان انجام می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: افزایش تعامل بیشتر بین روابط عمومی ها اداره های این استان برای رفع مشکلات از جمله سیاست ها و برنامه های مهم شورای روابط عمومی های استان است.
مصطفی عرب افزود: همکاری در برگزاری برنامه های زیست محیطی از جمله برنامه های شورای روابط عمومی ها از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است و همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه تر یادواره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی نیز در دستور کار این شورا قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری برگزاری برنامه های ویژه در هفته دولت و دهه مبارک فجر در دستور کار استانداری استان مرکزی است.
اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی با جمعیت هدف بالغ بر 605 هزار نفر خدمات درمانی خود را از طریق 718 موسسه در اختیار بیمه شدگان قرار می دهد.
پوشش رایگان بیمه سلامت پایه برای افراد جامعه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای از ابتدای اردیبهشت سال 93 شروع شد که بیش از 12 میلیون نفر در کشور در این طرح ثبت نام کرده اند.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.