محمدرضا مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 110 فقره از این طرح ها در بخش اشتغال پایدار با درخواست تسهیلات 530 میلیارد ریال و 33 طرح نیز در بخش اشتغال فراگیر با درخواست 691 میلیارد ریال در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تصویب و به بانک های عامل معرفی شده است.
وی اظهارکرد: تاکنون هشت فقره از این طرح ها با تسهیلات پنج میلیارد و 490 میلیون ریال از طریق بانک عامل کشاورزی و کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده است.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین یادآور شد:طرح هایی که موفق به دریافت تسهیلات شدند در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و با اجرای این طرح ها برای 16 نفر فرصت شغلی فراهم شد.
مختاری گفت: در صورتی که همه طرح های ثبت شده در سامانه کارا موفق به دریافت تسهیلات هزار و 662 میلیارد ریالی شوند، 578 فرصت شغلی روستایی در خمین فراهم می شود.
وی اعتبار تخصیصی برای اجری طرح های اشتغال پایدار را 95 میلیارد ریال و طرح های فراگیر را 23 میلیارد و 400 میلیون ریال بیان کرد.
فرماندار خمین توضیح داد: مهلت زمانی تعیین شده توسط کارگروه اشتغال برای اجرای طرح های اشتغالزایی خمین از زمان معرفی تا جذب به مدت 2 ماه است ولی بانک کشاورزی زمان مذکور را 2هفته اعلام کرده است که مغایر با مصوبه می باشد.
احمد طهرانی افزود: بانک توسعه تعاون نحوه پرداخت تسهیلات طرح های کارگاهی در روستا را منوط به کاربری زمین و محل به صورت کارگاهی و صنفی اعلام کرده در صورتی که تغییر کاربری از طریق بنیاد مسکن زمان بر است و با توجه به اعلام مهلت جذب تسهیلات تا پایان خردادماه این امر امکان پذیر نیست.
فرماندار خمین گفت: بانک توسعه تعاون در خصوص ضمانت های بانکی شرایط خاصی برای خود دارد که این مشکلات باعث شده طرح های مصوب با تاخیر در دریافت تسهیلات مواجه شوند.
شهرستان خمین دارای 180 آبادی با 40 هزار نفر جمعیت روستایی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.