به گزارش ایرنا، سرهنگ احمدرضا چگینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت یک تن و 510 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان مرکزی کشف شده که این میزان در بهار پارسال یک تن و 271 کیلوگرم بود.
وی بیان کرد: آمار دستگیری در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 40 درصدی داشته است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 90 نقطه آلوده به موادمخدر در این استان شناسایی شده و در این مدت 185 مرحله پاکسازی در این مناطق اجراشده که این عملیات ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش دارد.
سرهنگ چگینی اظهار داشت: در سه ماه اول امسال 6 باند اصلی تهیه و توزیع موادمخدر در استان مرکزی شناسایی و منهدم شده است.
وی تصریح کرد: موادمخدر تهدیدی جهانی است اما آسیب پذیری ایران به دلیل همجواری با افغانستان به عنوان کشوری که 93 درصد موادمخدر دنیا را تولید می کند، بیشتر است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: میزان تولید سالانه موادمخدر افغانستان در سال 2001، 185 تن بوده اما این میزان در شرایط فعلی به بیش از 9 هزار تن افزایش یافته است.
سرهنگ چگینی گفت: مبارزه جدی با موادمخدر نیازمند افزایش آگاهی عمومی، گفتمان سازی و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است.
وی تاکید کرد: شناسایی علل و عوامل گرایش به مصرف انواع مخدرها در جامعه امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: طرح های مطالعاتی فراوانی در خصوص اعتیاد و موادمخدر در جامعه انجام شده اما تاکنون کمتر از نتایج آن ها بهره گیری شده است.
سرهنگ چگینی عنوان کرد: محوریت مبارزه با موادمخدر تکیه بر هم افزایی است ودستگاه های اجرایی باید وظایف خود را در راستای پیشگیری و مبارزه با این معضل جدی به خوبی انجام دهند.
وی گفت: خانواده اولین نهاد اثرگذار در حوزه پیشگیری از اعتیاد است و نقش اصلی آگاه سازی فرزندان از خطرات ناشی از سوء مصرف موادمخدر برعهده خانواده ها است.
یک تن و 510 کیلوگرم انواع موادمخدر در بهار امسال از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.
استان مرکزی تاکنون 19 شهید در امر مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.